BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork Kroketten met behulp van de Millecroquettes

Nou hij is binnen na de lovende woorden van onze Belgische Held Jeroen Meus (uit 2011 :()
De krokettenmaker besteld.
De Pulled Pork ragout is gemaakt en morgen de test met de krokettenmaker, want dat vind ik toch altijd heel bewerkelijk het rollen van de kroketjes, daar gaat altijd heel veel tijd in zitten.
Ook de ragout aangepast (recept van Frits) we hebben verse kippenbouillon gebruikt, geen slagroom maar creme fraiche, geen extra zout maar heel neutraal gehouden, enkel wat vers gemalen peper en een paar druppels tabasco en voor de kleur wat fijngehakte peterselie.

DSC_6726.JPG


DSC_6729.JPG




Morgen de vuurdoop de ragout staat nu op te stijven in de koelkast.

filmpje van de aardappelkroketten van Jeroen Meus:

http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/kroketten

Wordt Vervolgd.............

Edit: Update onderaan deze pagina
 
Laatst bewerkt:
Wat is de diameter van deze croquetjes dan? Ik ken deze machine wel, nog nooit mee gewerkt. Ben benieuwd Ewald.
 
Dominique zei:
Wat is de diameter van deze croquetjes dan? Ik ken deze machine wel, nog nooit mee gewerkt. Ben benieuwd Ewald.

24 mm, dat is ongeveer de dikte waar ik de PP kroketjes normaal met de hand ook op draai.

En dan komt het jasje paneer er nog omheen.
 
gaaf Ewald, ben benieuwd
 
ik denk niet dat het gaat lukken met de millecroquettes. Pureekroketten maak je als je puree nog warm en bewerkelijk is. en dan laat je hem afkoelen/opstijven. Ik hoop voor je dat het lukt, dan geef ik het later ook een poging. Keep us informed
 
Terwijl ik dit tik is Ewald bezig met zijn nieuwe speeltje en moet zeggen het gaat perfect  =D> zijn nog bezig met foto's maken en kroketten maken  :D straks een update  ;)
 
Leuk!
 
DSC_6734.JPG


DSC_6731.JPG

DSC_6733.JPG


DSC_6737.JPG


DSC_6736.JPG


De millecroquettes is een geweldig apparaat, verbazend ook is hoe weinig restjes ragout in het apparaart achter blijft, hooguit 1 kroket aan ragout.
Maar dat restje gaat natuurlijk niet verloren, zenuwachtige Jet stond al achter me met een lepeltje om het apparaat schoon te lepelen. :))
De ragout kwam koud uit de koelkast en ging soepel door de machine (met beleid)
Kroketten maken wordt op deze manier een heel stuk eenvoudiger en met minder geklieder
Kortom een hele goede aankoop!
 
Laatst bewerkt:
Toevallig een linkje waar je dit apparaatje besteld hebt? :)
 
SilverFox zei:
Toevallig een linkje waar je dit apparaatje besteld hebt? :)
In Belgi? in bijna iedere zaak die ietwat keukenmateriaal heeft te koop !


Verzonden met Tapatalk
 
SilverFox zei:
Toevallig een linkje waar je dit apparaatje besteld hebt? :)

Oh jee ik zal de fabrikant informeren dat hij de productie mag opvoeren voor het BBQ genootschap =))

Ik heb hem gekocht bij Cook & Co, dat was de laatste, er zijn er veel meer die hem verkopen als je googled naar krokettenmaker, machine, apparaat of onder de merknaam millecroquettes kom je er meerdere tegen.
varierend in prijs van 25 tot 35 euro, op marktplaats staan ze overigens ook.
 
Lukt verbazingwekkend vlot ! Ik merk wel dat je "pate" voor je kroketten niet te stevig is. Mijn garnaal en kaaskrotten zijn te stevig. Die snijd je eerst en dan paneren eventueel kan je ze rollen. Ik zorg ook voor verschillende bindingen door middel van een roux en gelatine ! Zo springen ze niet stuk in het vet.

Misschien je receptje eens posten ?


Verzonden met Tapatalk
 
BartG zei:
Misschien je receptje eens posten ?


Verzonden met Tapatalk

Is niet mijn recept maar het recept van onze Frits (naar een voorbeeld van Cees Holtkamp)
Ik heb hem alleen iets aangepast (niet de basis voor ragout)
Zo heb ik ditmaal verse homemade kippenbouillon gebruikt zonder verdere toevoegingen uit het recept van Frits (geen chipottle poeder, BBQ rub)
en ipv. slagroom gebruiken wij standaard creme fraiche, wat een frissere smaak geeft.

recept is hier of het forum te vinden:

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=206.0


 
je hebt zeker eer van je nieuwe apparaat, zien er prachtig uit
 
Graag twee op een broodje met wat mosterd!
 
En zo worden de Pulled Pork Kroketten dan....
DSC_6742.JPG


DSC_6745.JPG


DSC_6746.JPG


DSC_6752.JPG


DSC_6753.JPG


En mijn meisje maakt er dan dit van:

DSC_6754.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan