BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork in the snow (stickertje)

 

Ronald zuidhof

Vuurmaker
Berichten
63
Gisteren ook maar eens voor mijn stickertje een lekker stuk pulled pork gemaakt voor het eerst.


Vrijdagavond begonnen met het vlees voor te bereiden. Mooi stuk vlees van BBQ Quality 3,25 Kg


Vlees geinjecteerd en in de LETSQ kruidenrub


In gepakt en weer terug in de koelkast


Zaterdagmorgen in de restjes sneeuw om 7:00 uur begonnen om de Briketenstarter aan te zetten.  Rond 7:30 even naar de bakker gegaan voor verse broodjes  :D


BBQ met de heatermeter stabiel op 250 F  Vlees kan er op voor een uurtje of 5


5 uur verstreken Lekker in de saus gezet volgens het wedstrijd recept van Noskos.


Weer 2 uur later tijd om hem in te pakken en te wachten tot hij een kerntemp van 190 F heeft.


Zo het was ongeveer 18:30 en de kern temp. was gehaald


Nog even een uurtje terug in de folie en in de koelbox.


In de tussentijd een de eindsaus maken. Oh wat smaakte de saus al lekker  :p


Eindelijk het was rond 18:30 en we konden gaan beginnen


Even de bot test. Zo te zien warm genoeg geweest



Het eindresultaat.



Het is een prima run geweest . Rond 14:00 uur kreeg ik wat problemen met de temperatuur van de Q. de Briketten begonnen uit te gaan. Nieuwe ecobrassas erbij en een paar gloeiende en hierna
in 1 keer door gegaan, De smaak was erg goed. Volgende keer zou ik hem echter nog wel malser willen hebben maar weet zo nog niet hoe ik dit het beste voor elkaar kan krijgen ?











 
Volgende keer gewoon ff met een Sate prikker op een paar plekken prikken, moet er zonder moeite doorheen gaan en anders gewoon nog wat langer erop laten liggen.

Maar ziet er goed uit!
 
Mooie run en ziet er heerlijke uit
Gefeliciteerd met


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
ziet er goed uit, congrats met de stickert
 
Gratz met knorrie!
 
Prima run , ziet er goed uit en zal zo ook smaken.  :)
Niet ieder stuk vlees is het zelfde een ander stuk vlees kan bij de zelfde manier van bereiden wel malser zijn.
I.d.d. even prikken om te controleren. :-? !
 
Als jullie prikken voor malsheid,  doe je het dan door de folie heen ? Als ik hem uitpak scheurt
De folie namelijk open en krijg ik hem niet meer dicht  :(
 
Ziet er heerlijk uit!

Pak hem gewoon opnieuw in een nieuw stuk folie na het prikken.
 
Let tijdens het prikken wel op dat je er niet geheel doorheen prikt, dan loopt je vocht namelijk weg en dat is zonde!
 
Yum! Mooi gedaan en gefeliciteerd met je porky! Lekker he ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ik meet in fahrenheit omdat de heatermeter volgens mijn begrippen zijn pid regeling baseert op graden fahrenheit.  Vandaar en meeste recepten uit de usa zijn ook al in Fahrenheit  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan