Gisteren ook maar eens voor mijn stickertje een lekker stuk pulled pork gemaakt voor het eerst.

Vrijdagavond begonnen met het vlees voor te bereiden. Mooi stuk vlees van BBQ Quality 3,25 Kg

Vlees geinjecteerd en in de LETSQ kruidenrub

In gepakt en weer terug in de koelkast

Zaterdagmorgen in de restjes sneeuw om 7:00 uur begonnen om de Briketenstarter aan te zetten. Rond 7:30 even naar de bakker gegaan voor verse broodjes

BBQ met de heatermeter stabiel op 250 F Vlees kan er op voor een uurtje of 5

5 uur verstreken Lekker in de saus gezet volgens het wedstrijd recept van Noskos.

Weer 2 uur later tijd om hem in te pakken en te wachten tot hij een kerntemp van 190 F heeft.

Zo het was ongeveer 18:30 en de kern temp. was gehaald

Nog even een uurtje terug in de folie en in de koelbox.

In de tussentijd een de eindsaus maken. Oh wat smaakte de saus al lekker

Eindelijk het was rond 18:30 en we konden gaan beginnen

Even de bot test. Zo te zien warm genoeg geweest

Het eindresultaat.

Het is een prima run geweest . Rond 14:00 uur kreeg ik wat problemen met de temperatuur van de Q. de Briketten begonnen uit te gaan. Nieuwe ecobrassas erbij en een paar gloeiende en hierna
in 1 keer door gegaan, De smaak was erg goed. Volgende keer zou ik hem echter nog wel malser willen hebben maar weet zo nog niet hoe ik dit het beste voor elkaar kan krijgen ?

Vrijdagavond begonnen met het vlees voor te bereiden. Mooi stuk vlees van BBQ Quality 3,25 Kg

Vlees geinjecteerd en in de LETSQ kruidenrub

In gepakt en weer terug in de koelkast

Zaterdagmorgen in de restjes sneeuw om 7:00 uur begonnen om de Briketenstarter aan te zetten. Rond 7:30 even naar de bakker gegaan voor verse broodjes

BBQ met de heatermeter stabiel op 250 F Vlees kan er op voor een uurtje of 5

5 uur verstreken Lekker in de saus gezet volgens het wedstrijd recept van Noskos.

Weer 2 uur later tijd om hem in te pakken en te wachten tot hij een kerntemp van 190 F heeft.

Zo het was ongeveer 18:30 en de kern temp. was gehaald

Nog even een uurtje terug in de folie en in de koelbox.

In de tussentijd een de eindsaus maken. Oh wat smaakte de saus al lekker

Eindelijk het was rond 18:30 en we konden gaan beginnen

Even de bot test. Zo te zien warm genoeg geweest

Het eindresultaat.

Het is een prima run geweest . Rond 14:00 uur kreeg ik wat problemen met de temperatuur van de Q. de Briketten begonnen uit te gaan. Nieuwe ecobrassas erbij en een paar gloeiende en hierna
in 1 keer door gegaan, De smaak was erg goed. Volgende keer zou ik hem echter nog wel malser willen hebben maar weet zo nog niet hoe ik dit het beste voor elkaar kan krijgen ?