BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork en moink balls om op het werk uit te delen

 

Elf_Fantasy

Sprokkelaar
Berichten
40
Afgelopen weekend werd ik een jaartje ouder.
Nou is taart lekker, maar wilde mijn collega's toch eens wat anders laten proeven.
(ja, we moeten allemaal aanwezig zijn, het is balie werk)
Aangezien ik eindelijk een mooie grote kamado heb, wilde ik eens 5 kilo pulled pork maken.
Genoeg om uit te delen en om in te vriezen voor de thuiswerk dagen :cool:
De slager was vergeten mijn procereur klaar te leggen, maar had wel procereur rollades klaar liggen.
Die mocht ik voor dezelfde prijs meenemen, werkte (natuurlijk) prima voor de pulled pork!
Eerst lekker in de rub gezet:
PXL_20220129_093603011.jpg


PXL_20220129_101355461.jpg

Nog even spieken tussendoor
PXL_20220129_151949083.jpg

PXL_20220129_175407265.jpg
PXL_20220129_191003185.jpg
PXL_20220129_191632984.jpg



De volgende dag nog een "paar" moinkballs gemaakt, want je moet toch in iedere hand iets hebben!
PXL_20220130_141329397.jpg
PXL_20220130_165033236.jpg


Om de verjaardag toch een beetje te vieren kwamen mijn ouders nog eten. Die kregen natuurlijk ook het bovenstaande te eten, maar voor het avond eten ging er nog even een picanha op:
PXL_20220130_174329276.jpg


De collega's waren niet blij met me, 2 die hun dieet verbraken, meerdere die dit nu altijd wilde ipv taart....
Al met al een groot succes dus!:sneaky:
 
Een feest maal voor je collega’s, en rollade is nog beter, al lekker gekruid van binnen. 😋
 
Van harte gefeliciteerd!
 
Gefeliciteerd met je Knorretje en nog met je verjaardag en wat hebben je collega’s een mazzel!
 
Wat een geluk hebben jou collega’s!

Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Lekker hoor.

Wij doen op het werk tegenwoordig ook vaker wat bij de lunch met verjaardagen.
Zeker als er meerdere in de week jarig zijn.

Zou zeggen het moment voor een 360 beoordeling door de collega's


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Gefeliciteerd, en wat een verwennerij voor je collega's.
Top man.

Volgend jaar de dieet collega's een snack tomaat geven en de rest weer hetzelfde :ROFLMAO:
 
Lekkere tractatie gemaakt zeg. En natuurlijk gefietslanteerd🐔🎉🍻
 
Leuk om hierop te trakteren, zal lekker gesmaakt hebben.
 
Dat is een best feestje geworden op de zaak. Gelijk werknemer van de maand geworden gok ik :cool:
PP ziet er iig goed uit. Dat moet een fijne lunch geweest zijn.
Gefeliciteerd met je Knorrie
 
Alsnog gefeliciteerd 🥳
Geef mij ook van zulke collega’s 😀
Je heb goed je best gedaan !
Alles ziet er heerlijk uit 👍🏻
 
Afgelopen weekend werd ik een jaartje ouder.
Nou is taart lekker, maar wilde mijn collega's toch eens wat anders laten proeven.
(ja, we moeten allemaal aanwezig zijn, het is balie werk)
Aangezien ik eindelijk een mooie grote kamado heb, wilde ik eens 5 kilo pulled pork maken.
Genoeg om uit te delen en om in te vriezen voor de thuiswerk dagen :cool:
De slager was vergeten mijn procereur klaar te leggen, maar had wel procereur rollades klaar liggen.
Die mocht ik voor dezelfde prijs meenemen, werkte (natuurlijk) prima voor de pulled pork!
Eerst lekker in de rub gezet:
Bekijk bijlage 34760

Bekijk bijlage 34761
Nog even spieken tussendoor
Bekijk bijlage 34762
Bekijk bijlage 34763Bekijk bijlage 34764Bekijk bijlage 34765


De volgende dag nog een "paar" moinkballs gemaakt, want je moet toch in iedere hand iets hebben!
Bekijk bijlage 34766Bekijk bijlage 34767

Om de verjaardag toch een beetje te vieren kwamen mijn ouders nog eten. Die kregen natuurlijk ook het bovenstaande te eten, maar voor het avond eten ging er nog even een picanha op:
Bekijk bijlage 34768

De collega's waren niet blij met me, 2 die hun dieet verbraken, meerdere die dit nu altijd wilde ipv taart....
Al met al een groot succes dus!:sneaky:
@Elf_Fantasy ik wil dit ook doen (ipv jouw moois iets simpelers, kipvleugels). Zondag op de grill en maandag uitdelen. Hoe heb jij het aangepakt met opwarmen? Magnetron/oven/iets anders?
Bvd.
 
@Elf_Fantasy ik wil dit ook doen (ipv jouw moois iets simpelers, kipvleugels). Zondag op de grill en maandag uitdelen. Hoe heb jij het aangepakt met opwarmen? Magnetron/oven/iets anders?
Bvd.
Ik heb heel bewust Moink balls en pulled pork gemaakt. De Moink balls zijn prima op lage temperatuur op te warmen in de Oven (~ half uurtje op 100 graden met een aluminium folietje over de schaal) en de Pulled Pork in een pannetje op het fornuis met wat appelsap en bbq-saus. Ik zou zelfs zeggen dat de Pulled Pork er beter van wordt.

Met kip proef ik al snel dat het "oud" is, zelfs een BCC vindt ik (veel) minder lekker de volgende dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan