BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork, de beste tot nu toe.

 

Robkrekel

Stoker
Berichten
492
IMG_20200726_174214.jpg

Eindresultaat op een afbak ciabatta en blaadje sla


Eind vorige maand voor de 3e keer pulled pork gemaakt, en de temperatuur op 93 laten komen. Pullen ging een stuk beter dat de eerste 2 keer, maar toen heb ik de procureur op 88 eraf gehaald. Vanaf nu minimaal 92

IMG_20200726_124004.jpg

Na 5 uur, vlak voor het inpakken. Procureur is iets opgebonden omdat er een erg dun stuk aan hing, en ik was bang dat dat zou uitdrogen.

IMG_20200726_155724.jpg

Op 93 graden even uit laten stomen en weer inpakken. Het vocht haal ik al uit het folie voor de eindsaus.


IMG_20200726_173450.jpg

2 uur later uit de koelbox gehaald, en gepulled. Wat een weelde!

Vriendin en ik allebei 2 broodjes, de rest vacuum in de vriezer.
 
Mooi gemaakt. De 88C is een richt temperatuur. Vanaf die tijd kan je met je temp voeler of sateh
prikker controleren of hij al klaar is, dat is wanneer deze er zonder weerstand in glijdt
 
Ja, dat wist ik toen, en weet ik nu nog beter. Maar wat is zonder weerstand, dat weet je pas als je het een keer goed hebt. De eerste keren ging lastiger, en dat merk je goed met pullen.
 
Het voelt als een sateprikker in een pot pindakaas.
 
Niets meer aan doen. Altijd lekker (y)
 
Heerlijk. En nog een back-up in de vriezer. Goed gedaan
 
Op 93 graden even uit laten stomen en weer inpakken. Het vocht haal ik al uit het folie voor de eindsaus.

Ik heb tijdens het uitdampen het vlees in een braadslede liggen. Nog in de folie. Die braadslede past in een tempex doos. Handdoeken erover en de deksel erop. Het vocht laat ik In de folie zitten en maak de eindsaus zonder het vocht. Als ik ga pullen, doe ik dat in die braadslede. Scheelt een handeling.
 
De braadslee die ik heb past niet in de mini koelbox die ik heb. Daar past precies 2,5 kg in, en dan houdt het wel op. Daarom ook het vocht er uit, het lekt altijd iets, en dat geeft zo'n bende.
 
Mooie run, helemaal fijn als het resultaat goed is mooi dat je de verschillen goed waar hebt kunnen nemen met de vorige runs

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan