BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork, Chicken Lollies & MOINK Balls.

 
 
 

Boeddhaman

Tondelzoeker
Berichten
20
Afgelopen zondag verjaardagsfeestje gehad en natuurlijk de Q's aangestoken voor 40 personen.

Op het menu stond Pulled Pork, Chicken Lollies & MOINK Balls.

Woensdag begonnen van 2.5 kg rundergehakt MOINK Balls te maken naar 'Noskos' recept met Memphis Dust als dry rub, het werden 102 ballen.
Deze 102 ballen heb ik weggelegd in de vriezer.

Donderdag een Boston Butt van 2.5 kg uit de vriezer gehaald om hem in de koelkast te laten ontdooien.

Vrijdag nog een Boston Butt van 3.5 kg bij gekocht en 6 kg kuikendrumsticks waar ik de pezen en het kleine botje uitgehaald heb en het vel naar beneden getrokken heb zodat je het bot van de poot ziet.
Deze heb ik in kipkruiden van Verstegen gemarineerd omdat 1. ik deze nog had en het wil opmaken en 2. ik te weinig tijd had om zelf nog een dry rub te bedenken.
Deze 63 drumsticks in de koeling laten marineren.

Zaterdag aan de Boston Butt's begonnen. Van 1 heb ik de huid er nog van af gesneden maar het vet laten zitten.
Beiden ge?njecteerd met appelsap, appelazijn, honing, worchestershire saus, zeezout en uienpoeder.
Een basis dry rub gebruikt die ik nog had liggen en een nachtje in de koeling laten marineren.

Zondag lagen de Butt's om 8.00 uur op de Weber 57 OTO met een gem. temp. van 130 graden.
De Chicken Lollies gingen om 13.45 uur in de "El Cheapo" met een gem. temp. van 120 graden.
En de MOINK Balls gingen om 14.15 uur op de Weber 57 OTO met een gem. temp. van 120 graden en om 15.15 heb ik ze geglazed.
De Butt's verhuisden in een alu jasje naar de Weber 47 OTO waar ze om 15.00 uur een kerntemperatuur hadden van 90 graden.
Ik heb ze er toen afgehaald en een nieuw alu jasje aangedaan en in handdoeken weggelegd om te rusten, de sappen natuurlijk opgevangen en aan gemaakt met appelsap en basterd suiker voor de Eindsaus.
Om 15.50 uur heb ik 1 Butt gepulled en de Eindsaus er doorheen gemengd. De Chicken Lollies en de MOINK Balls van de Q's gehaald.
En alles op tafel gezet met een Koude schotel (van mijn Moeders), Rode "Indische" huzarensalade (van mijn Tante), zachte bolletjes, coleslaw, groente salade en verschillende BBQ sauzen en zelf gemaakte Buffalo Hot Wingsaus.

Hierna was het aanvallen en het duurde niet lang voor ik de 2de Butt ook moest pullen.

Hier onder natuurlijk enkele foto's.


2.5 kg Boston Butt.


Bezig de huid te verwijderen.


De huid is verwijderd.


3.5 kg Boston Butt.


Boston Butt in de dry rub.


Op de 57 OTO met beuken en kersen hout gerookt.


In hun 1ste alu jasje.






Tijd om er Pulled Pork van te maken.




Het eindresultaat, een zacht bolletje met Pulled Pork en Coleslaw, de BBQ saus was ik even vergeten erop te doen.


De Chicken Lollies op de "El Cheapo".


Het eindresultaat.


De MOINK Balls.


Even de Glaze erop.


De MOINK Balls zijn klaar.


Fotootje van alle Q's in bedrijf.


Het totale eindresultaat van 5 dagen harde arbeid.

De gasten vonden het helemaal geweldig!
De MOINK Balls waren in No Time op, van de Chicken Lollies waren er nog 6 van over en wat van de Pulled Pork over was heeft mijn moeder gedeeld met mijn broer en zelf had ik nog voor 3 broodjes over.

Ik kan dus gerust zeggen dat het een gezellig en geslaagd feestje was.

Op naar de volgend Q-sessie.
 
Mooie sessie.
 
dat is een prima feestje geweest
 
Dat ziet er prima uit !
 
Mooi gemaakt hoor!!
 
Zeauuu dan......ik had best ??n van de gasten willen zijn  :p
 
Wow! Goed bezig geweest
 
Dat is een fijne klus geweest. Maar het resultaat mag er dan ook zijn. Ziet er goed uit allemaal!
 
Heb nu twee draadjes van je gelezen en WOW wat een genot om te zien en te lezen. Prachtig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan