BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork, 2e keer

 

Rens.

Kooltjesharker
Berichten
140
Pulled pork, episode 2

het was alweer een tijdje geleden voor de eerste keer PP, nu was het tijd om dit over te doen en te verbeteren waar het vorige keer minder ging
Vol goede moed de tweede keer gestart met de leerpunten van de vorige keer in gedachte, hierbij een kort verslag.

Leerpunten vorige keer:
Leerpunt 1: mosterd geeft bende
Leerpunt 2: iets eerder beginnen
Leerpunt 3: betere temp control
Leerpunt 4: rookhout beter verdelen.
Leerpunt 5: meer maken

Als eerst begonnen met leerpunt 5, meer!
Dat was goed gelukt zag, 5kg procureur besteld:

IMG_20221111_192301.jpg


Het vlees getrimt en voorzien van een injectie van appelsap, appelcider azijn, noskos kruiden, wat zout en wat honing.
Er ging zoveel in dat ik nog moest bijmaken.

Even laten rusten en daarna ingesmeerd met olijfolie en de noskos rub. Meteen leerpunt 1 afgetikt, vorige keer alles in mosterd en folie en dat gaf wat rommel. Nu een dunne laag olie (had ook mosterd kunnen zijn maar die was bijna op) en dan met een folie in een ovenschaal.

IMG_20221112_064453.jpg


Uit gewoonte was ik iets eerder op dan gewenst in het weekend, maarja als je dan wakker bent kan je maar beter meteen de Q aansteken. Dus om 6:15 lekker in het donker staan hobbien tot de Q aan was.
(Leerpunt 2 check)

Nog snel even een tweede half moon drip pan in elkaar geknutseld van het alu folie wat ik al had gebruikt

IMG_20221112_064450.jpg


Toen de Q op temperatuur was, het vlees erop. Deze keer met een fijne inkbird thermometer zodat ik op afstand alles in de gaten kon houden. (Leerpunt 3, ook afgetikt)

IMG_20221112_073055.jpg


Leerpunt 4: rookhout beter verdelen.. die blijft nog even staan als leerpunt.
Grote chunk kers op het meest hete deel gelegd en nog wat stukken appel er naast zodat de rook wat langer zou aanhouden. Na de hele sessie was er toch nog wel wat rookhout over en een deel rookte pas toen ik het al had ingepakt.

Na 5 uur in de rook was het tijd voor de glaze. Mooie glaze gemaakt van bbq saus, appelsap wat appelcider azijn en bruine suiker. In laten koken tot de juiste dikte.


Screenshot_20221112_120032_com.inkbird.bbqlink.jpg


IMG_20221112_111902.jpg



In de glaze:
IMG_20221112_113414.jpg


Na 2 uur, een mooie bark. Ingepakt in alu folie. Maar helaas de deksel wat te lang open gehad waardoor de temperatuur in de kamado snel omhoog schoot, deze kreeg ik helaas niet meer naar beneden. Daardoor ging de PP iets te snel, maar hij smaakte uiteindelijk prima

Uitwasemen, daarna nog een uurtje rusten

IMG_20221112_153846.jpg


Tijd om te pullen, wat een werk!
Twee schalen vol
IMG_20221112_172819.jpg


IMG_20221112_172822.jpg


Na een lange dag een lekker broodje PP met coleslaw samen met een lekkere quadruple

IMG_20221112_181050.jpg


De rest ingevroren, nadat ik het vacuum had getrokken. Volgende keerst eerst wat laten aanvriezen voor ik het vacuum trek.

Erg geslaagd! Erg lekker en nog genoeg in de vriezer voor eens een schaal Nacho's met PP, wraps met PP of een paar keer broodjes PP.


De te hoge temp op het eind:

Screenshot_20221112_153720_com.inkbird.bbqlink.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan