BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork 1e keer

 
 
 

janvh

Pitmaster
Berichten
690
Oudejaarsavond kwamen er een paar vrienden op bezoek, dus een mooie reden om lekker de hele dag de bbq aan te hebben staan.

Avond van te voren de procureur van 2.5kg in de rub (not Just bbq) gezet.

20211230_192419.jpg


En de volgende ochtend om half 9 de bbq aangezet.

20211231_083602.jpg


De bbq had er duidelijk zin in, heb letterlijk 2 keer aan de schuiven gezeten en heeft heel de dag op 110°C gestaan. Alle vertrouwen om hem even alleen te laten en nog even oliebollen te gaan halen dus :)

Na een uur of 5 eens even gevoeld of de kruiden vast zaten. Dat was het geval, dus ingepakt in folie en de thermometer er in.

Bij een temperatuur van 94 was hij boterzacht. Dat was rond half 4 smiddags, dus mooi op tijd om de koelbox in te schuiven om te rusten tot aan etenstijd.

Geserveerd met een lekkere coleslaw op een Turks bolletje met wat patat er bij.

20211231_181726.jpg


Het resultaat werd zeer gewaardeerd!

De bbq nog aan laten staan om later nog wat moinkballs te maken, maar daar heb ik geen foto's van, dus dat is niet gebeurd ;)
 
Dat ziet er geweldig lekker uit! Lekker bezig geweest en een heerlijke maaltijd als beloning. Doe je goed.
 
Lekker 😊 op tijd klaar 👍🏻

Ja timing vond ik nog het lastigst. Ik heb nog niet heel veel ervaring met low&slow, dus ik wilde niet te laat beginnen, maar ik had ook niet echt zin om de wekker te gaan zetten op m'n vrije dag.
Maar het snelle pp recept van noskos was behoorlijk accuraat qua timing. Dus ruim op tijd klaar idd!
 
Mooi werk. Smakelijk. 🐮😋
 
Mooie run, pulled pork is altijd lekker.

Gefeliciteerd met 🐷
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk wat een feest. Gefeliciteerd met je knor.
 
Hahah puked pork heb ik nog nooit op, klinkt ook niet echt aantrekkelijk moet ik zeggen ;) :p

Maar bedankt (y)
Hu? Iets met auto correctie. 😂😂

Heb het aangepast, puked pork lijkt me ook niks.
 
Gefeliciteerd met je knor!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Gefeliciteerd met je knorretje 🐷. Lekker bezig geweest zo oudjaarsdag!
 
Lekker hoor en gefeliciteerd met je Knorretje 🐷
 
Terug
Bovenaan Onderaan