BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork - 1e forum run

 

CharCol

Vuurmaker
Berichten
89
Net klaar met mijn 2e keer pulled pork en de 1e keer als post op dit forum. Beide keren het westrijd recept van Noskos gebruikt, omdat ik eerst de basis onder de knie wil krijgen. De eerste keer de injectie geskipt (had het materiaal niet), dit keer wel gebruikt! Had een mooi stuk Livar (1,5 kg) van beef & steak besteld.



IMG_20201223_231248_953.jpg


Vervolgens geïnjecteerd en gerubt met Noskos the pulled pork. Allemaal lekker gisteravond gedaan. Had geen uiengranulaat dus uienpoeder gebruikt. Dat mengt niet helemaal lekker, dus een goede les voor de volgende keer.

DSC_1468.JPG


Vanmiddag de kamado opgestookt en ingesteld op 120-122 graden. Was mijn eerste run waarbij de temperatuur bijzonder stabiel bleef. Oefening baart kunst. Al denk ik dat de andere houtskool die ik heb gebruikt (BR marabu) hierin ook heeft geholpen.

DSC_1469.JPG

Heb 2 chunks appel en 1 chunk kers gebruikt. Had overigens slecht gepland en vanwege tijdgebrek na ca 4 uur (kerntemp 70 grade) al ingesmeert met de glaze. Heb dit 2x gedaan.
IMG_20201225_003510_429.jpg


DSC_1471.JPG


DSC_1476.JPG


Vervolgens door laten garen naar kerntemp 89. graden. Meeste stukken waren botermals, 1 gedeelte wat minder. Omwille van de tijd toch eraf gehaald, laten rusten en zojuist 'gepulled' en aangemaakt met de saus. Grote stukken vet verwijderd en stiekem al een beetje geproeft.
DSC_1483.JPG


Smaak is heerlijk! En ben toch wel fan van een bark op je pulled pork. Ga dit zometeen vacuüm trekken en de planning is om dit op 2e kerstdag sous vide op te warmen. Is dit slim? Of hebben jullie betere tips?

Wordt zaterdag gepresenteerd met gua bao (chinese broodjes), zuur (pickled onions, augurkjes) en coleslaw. Heb ook nog pork belly burnt ends. Zo kan iedereen naar hartelust zijn eigen broodje samen stellen!
 
Laatst bewerkt:
Prima run met heerlijk resultaat. Gefeliciteerd met je Knorretje.
Als je het vacuüm getrokken Hebt kun je het ook prima in de magnetron opwarmen. Gewoon volle kracht en geen gaatje in de zak.
 
Word genieten zaterdag en jij weet al hoe’t smaakt 😉
 
Mooie run hoor.
Gefeliciteerd met je sticker
Dat wordt een lekkere kerst
 
Mooie run de PP ziet er heerlijk uit. Gefeliciteerd met je knorretje.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
 
lekkere run PP. Ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan