BasBQ
Beef en Steak

Pulled Porc van de Joe

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Dit weekend mijn eerste Pulled Porc van de Joe.
Vrijdag alle ingrediënten bij elkaar geharkt:
  • 2,2 kg Procoreur;
  • Rub Piggy Mix (Recept van Smokey Goodness);
  • Smokey's Original BBQ-Saus (Recept van Smokey Goodness);
  • Pulled Porc Injectie mix (Recept van Noskos);
  • Pulled Purc Glaze (Recept van Noskos);
  • Pulled Purc Eindsaus (Recept van Noskos);
  • Rookhout Apple.
Zoals je kan zien aan mijn ingrediënten hanteer ook ik de Noskos-manier. Dit wordt goed omschreven op zijn site. Dus je zou in theorie het niet kunnen vernachelen toch...

Vrijdagavond begonnen met de rub en de injectie mix.


Daarna goed ingepakt en in de koelkast gelegd. Hierna heb ik de BBQ-saus gemaakt. Zaterdag lekker bijtijds wakker, ik had er zin in. Na een bakkie yoghurt met cranberry's nog een keer het stappenplan nagelezen. Om 9:00uur ging de Joe aan. Ik zat nog met hoeveel kool ik nodig had, en hoe neer te leggen. Met de spareribs zat ik met de hoeveelheid goed. Dus dacht doe maar iets meer, zodat ik ruim de dag door zou komen. Nadat de temperatuur stabiel werd op 170gr, heb rookhout erbij gelegd en de divide en conquerset geplaatst. Aansluitend heb ik het vlees erop gelegd, toen was het net over half tien.



Na twee uur tijd had ik een kern temperatuur van 50gr en 2 uur en een kwartier later had ik een kern temperatuur van 74gr. Tijd voor de glaze.



Zoals aangegeven in het recept heb ik het vlees 2 uurtjes later ingewikkeld. Kerntemperatuur was inmiddels opgelopen naar 82gr. Hier heb ik helaas geen foto's, maar goed, aan een stuk vlees wat ingewikkeld is zie niet zo veel aan...

Bij 88gr geprikt, ik wist niet zo goed wat ik moest aanvoelen, dus voor de zekerheid laten liggen, bij 94gr vond ik het wel welletjes. Vlees eraf gehaald, uit de aluminium gehaald om 15 minuten te laten ademen, waarna ik heb weer heb ingewikkeld. Om half zeven heb ik het vlees getrokken, en de eindsaus toegevoegd.



Hoe het smaakte, verschrikkelijk.... gewoon verschrikkelijk lekker. Dit gaan we zeker vaker doen.
Verbeter punten, temperatuur. Ik had afentoe uitschieters naar 140/150gr. Waardoor? Ik zou het niet weten.

We hebben het die dag gebruikt voor op een broodje, maar dat vertel ik in een ander topic, de Pulled Porc was namelijk 1 deel van een gerecht.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk! En gefeliciteerd met je sticker!
 
Mama Mia, die ziet er verschrikkelijk lekker uit. Ik vergeet in mijn enthousiasme de stap van 2uur met glaze.
Echt een must zo te zien.
Van harte met je sticker

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
goed bezig geweest. ziet er fantastisch uit.
gefeliciteerd met je sticker
 
Dat ziet er super uit. Gefeliciteerd met je knorretje.
 
Ziet er heerlijk uit, goed gedaan.

Wat betreft de uitschieters in temperatuur, had je je Joe open gehad er vlak voor?? Dat wil nog wel eens een oorzaak zijn. Verder is het met PP niet zo heel erg als je een keer een uitschieter naar boven hebt, zolang je het maar geen uren laat gaan.
Qua de priktest: het moet voelen alsof je een mes in een pot pindakaas prikt, dat is wel de beste beschrijving die ik ken

Gefeliciteerd met je knor
 
Lekker bezig, gratz met knorrie!
 
Mooie PP heb je gemaakt. Ziet er goed uit. En dat moet zeker gesmaakt hebben op die burgers. Man wat een lekkere plaatjes.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan