Van de week zag ik dat ik nog een hele kip in de vriezer had liggen die er al even lag en dus bereid moest worden.
Al snel het idee dat de rotiserie weer eens onder het stof vandaan moest.
Het kippetje na ontdooien een heerlijk jasje gegeven van de o zo smaakvolle kiprub van @NasQ.
De spies door het lijf en vastgezet.
De Kamado Bono in de winterse kou opgestookt naar een 180 graden Celsius.
Gek genoeg leek de rotiseriering niet meer helemaal te passen maar hij lekte voor mn gevoel niet, wel even checken of de Bono op temp blijft en toen mocht de rooie rakkert erin gehangen worden.
De lekbakken die ik had liggen bij de Q waren redelijk aan elkaar gevroren. (leermonument!!!) Omdat ik geen zin had om nog een keer naar boven te lopen voor andere lekbak een mooie gastronormbak naar de vaantjes geholpen.
Maar het ging om de kiep....
De kip heerlijk gepulled, en samen met een heeeeeeel klein beetje rub en lekker wat saus verder afgemaakt.
Heerlijk van gegeten!
Goed begin van het nieuwe bbqjaar!
Al snel het idee dat de rotiserie weer eens onder het stof vandaan moest.
Het kippetje na ontdooien een heerlijk jasje gegeven van de o zo smaakvolle kiprub van @NasQ.
De spies door het lijf en vastgezet.
De Kamado Bono in de winterse kou opgestookt naar een 180 graden Celsius.
Gek genoeg leek de rotiseriering niet meer helemaal te passen maar hij lekte voor mn gevoel niet, wel even checken of de Bono op temp blijft en toen mocht de rooie rakkert erin gehangen worden.
De lekbakken die ik had liggen bij de Q waren redelijk aan elkaar gevroren. (leermonument!!!) Omdat ik geen zin had om nog een keer naar boven te lopen voor andere lekbak een mooie gastronormbak naar de vaantjes geholpen.

Maar het ging om de kiep....
De kip heerlijk gepulled, en samen met een heeeeeeel klein beetje rub en lekker wat saus verder afgemaakt.
Heerlijk van gegeten!
Goed begin van het nieuwe bbqjaar!