BasBQ
Beef en Steak

Pulled Chicken van hele kiep

 
 

Ruud H

Pitmaster
Berichten
604
Van de week zag ik dat ik nog een hele kip in de vriezer had liggen die er al even lag en dus bereid moest worden.
Al snel het idee dat de rotiserie weer eens onder het stof vandaan moest.
Het kippetje na ontdooien een heerlijk jasje gegeven van de o zo smaakvolle kiprub van @NasQ.
De spies door het lijf en vastgezet.
De Kamado Bono in de winterse kou opgestookt naar een 180 graden Celsius.
Gek genoeg leek de rotiseriering niet meer helemaal te passen maar hij lekte voor mn gevoel niet, wel even checken of de Bono op temp blijft en toen mocht de rooie rakkert erin gehangen worden.
De lekbakken die ik had liggen bij de Q waren redelijk aan elkaar gevroren. (leermonument!!!) Omdat ik geen zin had om nog een keer naar boven te lopen voor andere lekbak een mooie gastronormbak naar de vaantjes geholpen. 🙈

Maar het ging om de kiep....
20240109_140738.jpg
20240109_160058.jpg


De kip heerlijk gepulled, en samen met een heeeeeeel klein beetje rub en lekker wat saus verder afgemaakt.

20240109_164257.jpg



Heerlijk van gegeten!

Goed begin van het nieuwe bbqjaar!
 
Als dat niet lekker was, dan weet ik het niet meer.
 
Lekker man, zo'n sappig kippetje helemaal uit elkaar trekken... deed ik vroeger ook!
 
Ziet er top uit!

Zelf nog nooit pulled chicken gemaakt, maar steeds pulled pork.
Welke saus meng je door de kip? Ook gewoon bbq saus?
 
Kippetjeeeeee. 😋😋
 
Ziet er goed uit! Ik ga vanavond pulled chicken maken in de DO. Maar deze bereiding komt ook op de lijst!
 
Ziet er top uit!

Zelf nog nooit pulled chicken gemaakt, maar steeds pulled pork.
Welke saus meng je door de kip? Ook gewoon bbq saus?
Ik heb idd gewoon bbqsaus gebruikt
 
Ziet er top uit!

Zelf nog nooit pulled chicken gemaakt, maar steeds pulled pork.
Welke saus meng je door de kip? Ook gewoon bbq saus?
Indisch is ook lekker met een boemboe achtige pasta. Heb onderstaand recept al eens als inspiratie gebruikt en was erg lekker.

 
lekker kippetje Ruud! Ik maak wel eens pulled Chicken maar dan van kippendeijen in de DO,

Lekker man, zo'n sappig kippetje helemaal uit elkaar trekken... deed ik vroeger ook!
The good old times Sander…..
 
Terug
Bovenaan Onderaan