BasBQ
Beef en Steak

Pulled chicken uit de Dutch oven

 
 

BasB

Kooltjesharker
Berichten
164
Vandaag pulled chicken gemaakt in de Dutch oven.

In het verleden heb ik meermaals pulled chicken gemaakt, maar dan gewoon indirect.
Hierbij vond ik de kip vaak niet mals genoeg.
Daarom vandaag eens geprobeerd om dit anders te doen.
De kip vanmorgen in de rub gezet (general purpose van Crate Goods).
Om half 3 de Kamado aangestoken om hier vervolgens om 3 uur de kip op te roken (indirect op 110 graden)
Na een uurtje heb ik de kip eraf gehaald en de Dutch oven erop gezet.
Nadat deze op temperatuur was, kort de tomatenpuree gebakken om vervolgens een liter kippenbouillon, 3 teentjes knoflook en de kip toe te voegen.
Weer een uur later het spul eraf gehaald en de kip gepulled.

Resultaat was m.i. vele malen beter. Makkelijk te pullen en heerlijk zacht.

8dce6b860592e3a803bd6842ae39ae59.jpg
16467ee614162f0eddd190b8150a0c73.jpg
dd0205ed5ae499446f195ab572942683.jpg
d6467527f988b1c921f2b21bc907295d.jpg


Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Dat is een mooie methode, ga ik ook eens proberen. Mijn ervaring met pulled chicken is inderdaad ook dat het snel naar de droge kant neigt.
 
  • Leuk
Waarderingen: BasB
Ik snap het niet. Als je een kip normaal op de BBQ maakt dan is hij niet droog, als het goed is tenminste. Dan die uit elkaar trekken, mengen met saus en hoppa pulled chicken. Waarom waren je vorige versies dan niet goed?
 
Ik snap het niet. Als je een kip normaal op de BBQ maakt dan is hij niet droog, als het goed is tenminste. Dan die uit elkaar trekken, mengen met saus en hoppa pulled chicken. Waarom waren je vorige versies dan niet goed?
Hoi Dennis, echt droog was de kip niet maar het pullen ging vaak niet zo lekker. De stukken bleven dan vrij groot. Dit ging nu een stuk beter en de kip was daarbij niet droog.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan