BasBQ
Beef en Steak

pulled chicken eerste keer

boston bud

Vuurmaker
Berichten
66
gisteren een eko kip bij de kweker gehaald volgens de poelier de beste kip te koop.de minimax naar 120 graden gebracht en toen de kip erop.paste net.kip was 2kg.na 3 uur toen de kip 75 graden was eraf gehaald,maar toen vond ik hem nog niet gaar genoeg.ik heb toen de kip een half uurtje in de combimagnatron gedaan en toen gepulled.na het pullen het kookvocht rookzout en sweet baby rays doorgemengd heerlijk het rook zout geeft een extra touch.[/URL[URL=http://s827.photobucket.com/user/Bas_Bouter/media/IMG_2367_zpsxlufcjk3.jpg.html][/URL[URL=http://s827.photobucket.com/user/Bas_Bouter/media/IMG_2373_zpsfgvn1sre.jpg.html]
 
altijd lekker
 
Het lijkt me haast zonde om zo'n prachtige zware kip kapot te nuken in de combimagnatron... zou je die niet veel liever lekker vlinderen en op wat hogere T roosteren?
 
Hoi Sander is ook zonde.Maar vlinderen ging echt niet op de minimax.vond het al leuk dat er een kip van 2kg op paste.
was trouwens wel heel erg lekker
 
boston butt zei:
gisteren een eko kip    volgens de poelier de beste kip te koop.

en dat haksel jij aan gort en prop je tussen een kadetje??? :-/

maar ach ikke niet begrijp,,, en laat ook maar...als t maar gesmaakt hebt en je eco gevoel goed is

oja: dat laatste ritje in de pingping was niet nodig geweest als je beseft had wat je gekocht had.
nl een kip met wat kilometertjes in zn pootjes.
tja die mot ffn anders (MET respect en meer geduld ) bereid worden.




 
Geachte AV Ik Ben lid van het genootschap geworden omdat Ik wat wil Leren.ik BBQ indirect sinds een  Jaar,dus ik ben nog geen pittmaster,maar ook niet dom.Ik zou het waarderen als jij mij als mede lid zou helpen.
Bvd

Bas Bouter

Master paling roken
Kampioen 2006
 
Altijd lekker
 
beste BB:
1e allinia is/was fustratie en trek t je niet aan.
2e,,,,,is opbouwend bedoeld.

AV zei:
oja: dat laatste ritje in de pingping was niet nodig geweest als je beseft had wat je gekocht had.
nl een kip met wat kilometertjes in zn pootjes.
tja die mot ffn anders (MET respect en meer geduld ) bereid worden.
 
Bas

Probeer je volgende Chickie eens op een hogere temperatuur te maken (zegge ongeveer 190?C )
Hierdoor krijg je Chickie meer een crispie velletje, en een mooi kleurtje.
Gaar deze dan tot ongeveer 75?C kerntemperatuur.
Een kippie van ongeveer 1,2 Kg is ongeveer in iets meer dan een uurtje klaar (uiteindelijk wel afhankelijk, van gewicht, en toegepaste temperatuur h?)
Ik weet zeker dat je hiermee een beter resultaat krijg. (en je die M*n*tr*n niet meer nodig hebt)  ;)

Ik heb zelf een BGE Small, en deze heeft dezelfde maat als een MiniMax (is alleen wat dieper)

Mac
 
Boston butt zei:
Hoi Sander is ook zonde.Maar vlinderen ging echt niet op de minimax.vond het al leuk dat er een kip van 2kg op paste.
was trouwens wel heel erg lekker

Ik las wel minimax maar had me niet gerealiseerd wat een roostertje vol je hebt liggen met zo'n kip op zo'n relatief kleine Q.
Het plaatje was op de tablet waar ik op las wat donkerder en kon daar de kip niet op ontwaren. Nu boven op zolder wel.
Ik begrijp nu veel beter dat vlinderen niet was gelukt. Nog een knap kunstje zo trouwens ook!
Gewoon lekker blijven proberen, ook wat Mac zegt, wat hoger in temperatuur de volgende keer.
Gaat best lukken hoor! Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan