BasBQ
Beef en Steak

Pulled Beef ala Noskos

 
 
 
 

Chef Martin

Pitmaster
Berichten
722
Pff. Zo`n twee weken geleden ging mijn oude buurman boodschappen doen bij de Makro. Ik had hem een boodschappenlijstje mee gegeven om wat ingredienten mee te nemen zodat ik de laatste Steven & Me gerechten kon inhalen.
Door onduidelijkheid van mijn kant kwam hij thuis met een Rund Onderrib ipv runderribbels :D
Wat moet je daar nu weer mee was mijn eerste gedachte. Gelukkig kwam ik er al snel achter dat Dennis een mooi recept had gepost over dit stuk vlees.
Omdat er morgen visite komt een mooi moment om dit stuk vlees te ontdooien en te bereiden.
Het vlees vanmiddag in de rub gezet en zojuist (02.15) op de BBQ gelegd. Het is wat vroeg, maar ik ben liever iets te vroeg dan te laat klaar.
Foto`s heb ik nog niet gemaakt, die volgen later.
Nu snel m`n bedje in om toch even te slapen!
 
Je bed uit! Nu! En foto's maken. Wasdanou........ Je kunt wel van alles opschrijven. =))

Succes vandaag!
 
Dominique zei:
Je bed uit! Nu! En foto's maken. Wasdanou........ Je kunt wel van alles opschrijven. =))

Succes vandaag!

:blush:
En na 7 uur slaap staat alles er nog steeds goed bij. Temperatuur iets opgelopen, dus margrietschiif nog iets verder geknepen!
Na 8 uur, bij een kern van 66 graden netjes ingepakt. Op naar het einde.
Het ziet er nu al lekker uit!

edemanuj.jpg


7equ2yhu.jpg



 
dat wordt smullen straks
 
ik kan hem bijna ruiken! heerlijk!
 
En na 12,5 uur op de BBQ is de juiste temperatuur bereikt.
Even laten uitdampen en ingepakt in schone folie. Omdat het nog te vroeg was om te eten een dikke handdoek erom gewikkeld.
Friet uit de oven voor de kids, dus de restwarmte gebruikt om het vlees na het pullen iets te verwarmen.
Het pullen ging lastiger dan verwacht, maar met de smaak zat het wel goed!
Heerlijk stuk vlees. Op een broodje met wat salade en (kant en klare) Coleslaw. De visite was zeer tevreden, dus ikzelf ook!
Bedankt voor t meekijken.
Dennis, bedankt voor het recept.

humupugy.jpg


upu5ezyr.jpg
 
Lekker Martin. Had je de vliezen en de grote stukken vet er van tevoren uitgesneden, of zat er niet veel in?
 
Ziet er goed uit, is het te vergelijk met een brisket of zit ik er daar helemaal mee naast?
Mooie sessie!
 
Kant en klare coleslaw, kant en klare coleslaw.... Geen tijd gehad om het zelf te maken in die 100 uur dat je koe op de Q lag? Tsssss =))

Ik zit je te plagen, Martin.
Maar waarom viel het pullen zwaarder dan je gedacht had? In heb nog nooit pulled beef gemaakt, dus ik weet het niet? Is het altijd wat stugger, of kwam het doordat je vlees wat te mager was? Wat denk jij?
 
Dominique zei:
Maar waarom viel het pullen zwaarder dan je gedacht had? In heb nog nooit pulled beef gemaakt, dus ik weet het niet? Is het altijd wat stugger, of kwam het doordat je vlees wat te mager was? Wat denk jij?
Ik heb dit nu 2x gemaakt. Ik injecteer het vlees vtv met runderbouillon, en vergeleken met PP is het pullen zwaar werk. Vooral als er veel vliezen en grote stukken vet in het vlees zitten.

 
Dominique zei:
Kant en klare coleslaw, kant en klare coleslaw.... Geen tijd gehad om het zelf te maken in die 100 uur dat je koe op de Q lag? Tsssss =))

Ik zit je te plagen, Martin.
Maar waarom viel het pullen zwaarder dan je gedacht had? In heb nog nooit pulled beef gemaakt, dus ik weet het niet? Is het altijd wat stugger, of kwam het doordat je vlees wat te mager was? Wat denk jij?

Gelukkig kennen we elkaar langer dan vandaag Domi, dus ik kan dat plagen wel hebben  :D
Jou coleslaw recept staat her ook nog op de wensenlijst, maar het komt er gewoon niet van. En met al die visite moet je dan keuzes maken h?!

Met het zwaarder pullen bedoelde ik dat het vlees niet heel makkelijk uit elkaar viel. Bij een PP hoef je maar in het vlees te knijpen en het valt uit elkaar. Hier moest je echt trekken. Tijdens het pullen was ik bang dat het vlees gortdroog zou zijn. Het bleek tijdens het eten best mee te vallen.
Ik kies er bij grote stukken vlees vaak voor om de grote vliezen en pezen die dwars door het vlees lopen niet te verwijderen. Het scheelt heel veel snijwerk, en als je alles weghaalt hou je alleen maar kleine stukjes vlees over ipv 1 groot stuk.
Dit kost je aan het eind iets meer werk, maarja, keuzes, keuzes keuzes.

Ben benieuwd hoe anderen dit doen?!
 
Duidelijk antwoord Martin, ik was er benieuwd naar. Maar wel voor herhaling vatbaar dus, begrijp ik hieruit. Top!
En ach, een beetje dollen, we kunnen het hebben he?
 
Chef Martin zei:
Ben benieuwd hoe anderen dit doen?!
Zoals gezegd, dit nu 2 keer gemaakt. De eerste keer zonder snijwerk, en de tweede keer zoveel mogelijk weggesneden. Het was nog net niet nodig om het vlees samen te binden, maar dat zou eventueel ook kunnen. Door het verwijderen van pezen en vliezen ging het pullen eenvoudiger dan de eerste keer, maar nog altijd lastiger dan PP...
 
Ceriel zei:
Chef Martin zei:
Ben benieuwd hoe anderen dit doen?!
Zoals gezegd, dit nu 2 keer gemaakt. De eerste keer zonder snijwerk, en de tweede keer zoveel mogelijk weggesneden. Het was nog net niet nodig om het vlees samen te binden, maar dat zou eventueel ook kunnen. Door het verwijderen van pezen en vliezen ging het pullen eenvoudiger dan de eerste keer, maar nog altijd lastiger dan PP...

Thanx.
Hoewel het heel erg lekker was, weet ik niet of ik dit nog eens maak.
Ik had het vlees nu per ongeluk aangeschaft en er moest dus iets mee gebeuren. Ik zou het niet specifiek kopen. PP heeft toch net ff wat voorkeur hier.
Maar dat is ook weer het mooie van BBQ en het genootschap. Alles delen en idee?n opdoen, dat wat bevalt blijft!
 
Terug
Bovenaan Onderaan