BasBQ
Beef en Steak

project gereed: steigerhouten keuken + nieuwe BGE

Morriz

Tondelzoeker
Berichten
5
Hoi,

Na meer dan 10 jaar heerlijk ge-bbq'd te hebben op mijn Weber kettle 57, ben ik toe aan iets nieuws.

Ik sta op het punt om een nieuwe kamado te kopen (waarschijnlijk een Bastard large solo) en deze wil ik dan plaatsen in de houten buitenkeuken die ik vorig jaar al heb gemaakt.

Alvorens ik ga zagen, heb ik wat vraagjes:
  • Met hoeveel speling moet ik rekening houden tussen gat en de kamado?
  • Is het wenselijk om de kamado te fixeren zodat hij bij het verplaatsen van de keuken (heeft wielen) niet ongewenst tegen de houten binnenrand aan bots?
  • Ik heb al elders op het forum gelezen dat een table stand wordt aangeraden ipv een tegel om de kamado op te zetten. Is dat de beste oplossing?...lees namelijk ook dat table stands niet altijd stabiel zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
2020-05-17 11.20.16.jpg


2020-05-26 15.09.04.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Met hoeveel speling moet ik rekening houden tussen gat en de kamado?

1 cm rondom is veilig. Dan heeft de kamado wat ruimte om uit te zetten.

  • Is het wenselijk om de kamado te fixeren zodat hij bij het verplaatsen van de keuken (heeft wielen) niet ongewenst tegen de houten binnenrand aan bots?

Bij verplaatsen kun je dat doen, bijvoorbeeld door vier wigjes te zagen en die er dan even tussen te steken. Zodra je de kamado opstart moet je die natuurlijk weer er tussen vandaan halen.

  • Ik heb al elders op het forum gelezen dat een table stand wordt aangeraden ipv een tegel om de kamado op te zetten. Is dat de beste oplossing?...lees namelijk ook dat table stands niet altijd stabiel zijn.

Ligt er ook een beetje aan hoe je dat kruis plaatst. Als je zorgt dat er een pootje achter en voor staat dan gaat dat goed. Het is aan te raden onder de kamado wat vrije ruimte te laten zodat de onderkant van de base niet te heet wordt en z'n warmte goed kwijt kan.

Succes met de bouw!
 
Mooi!

Leuke plaats om te ontspannen met die TV erbij :cool:
 
(waarschijnlijk een Bastard large solo
Je bent opgelicht, dat is geen Bastard ;)

Zonder gekheid, mooie plek. Lekker Qen tijdens het sport kijken.
 
Mooi meubel netjes gemaakt.
 
Mooi plekkie zo 👍🏻

Nu de Weber niet te veel laten roken voor de tv, dan zie je niets.
Weet niet of het goed is voor de tv om de damp op te vangen
 
Mooi plekkie zo

Nu de Weber niet te veel laten roken voor de tv, dan zie je niets.
Weet niet of het goed is voor de tv om de damp op te vangen
Enkel ter bescherming tegen de elementen. Hij heeft niet voor niks wieltjes...de keuken trouwens ook

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Project gereed, helemaal happy 👌😃

Bekijk bijlage 19892
Ik ben zo goed als klaar met mijn 2de bbq meubel. Douglas met een eiken blad. De andere is douglas met een betonnen blad.
Ik vind dat er wat nadelen aan steigerhout zitten. Het is minder duurzaam en niet mijn smaak. Daar in tegen is de prijs wel een stuk aangenamer.
 
Mooi plekje hoor! Maakt niet uit of het een bouwpakket is! Vind m wel leuk!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
ff een oud onderwerp afstoffen ;-)
Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuw meubel en zag deze langskomen op het forum en heb hier een paar vraagjes over:
Ik heb online een bouwpakket gezien wat hier erg op leek, mag ik vragen waar jij dit bouwpakket hebt gekocht want dit is zo'n beetje wat ik zoek. Kan het dan ook zijn dat je in het midden wat hebt aangepast en zelf het gat voor je bbq hebt gemaakt?
Was het goed te doen om ( in je eentje ) dit meubel in elkaar te zetten?
Heb jij de wielen er zelf onder gezet of werden die meegeleverd?
Bvd voor de reacties, dan kan ik van de week de knoop doorhakken wat ik ga doen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan