Beef en Steak

Project buitenkeuken

Teunm

Tondelzoeker
Net als velen raakte ik geïnspireerd door de prachtige ontwerpen, ideeën en bouwwerken die hier voorbij komen. Het begon bij mij te kriebelen om een buitenkeuken te maken. Via Marktplaats vond ik een (schier)eilandblad van composiet voor slechts €50, en dat is de basis geworden van de hele keuken.

Om het blad compleet te maken, heb ik een vergelijkbare vorm van RVS gemaakt. Vervolgens heb ik in SolidWorks een draadframe ontworpen om het uiteindelijke frame te visualiseren. Ik wilde iets doen met een strak lijnenspel en een soort (nep)greeplijst. Voor de panelen kies ik Trespa, zodat de keuken echt goed bestand is tegen water.

Het plan is om in ieder geval een boiler, misschien een koelkast en natuurlijk de kamado in te bouwen. Omdat er op school twee weken geen leerlingen aanwezig zijn, had ik tijd om lekker aan de slag te gaan. De afgelopen dagen heb ik het frame gebouwd. Volgende week werk ik er nog een halve dag aan, en daarna gaat het frame naar de coater voor een laag scooperen en twee lagen poedercoating.

Mocht iemand nog goede tips of eigen ervaringen hebben, dan hoor ik die graag! Ik kan nu nog aanpassingen doen ;)

Wordt vervolgd!

IMG_4727.jpeg

IMG_5018.jpeg

IMG_5019.jpeg

IMG_4965.jpeg

IMG_4966.jpeg

IMG_4801.jpeg

IMG_4802.jpeg

IMG_5114.jpeg

IMG_5120.jpeg

IMG_5125.jpeg

IMG_5138.jpeg

IMG_5144.jpeg

IMG_5118.jpeg

IMG_5124.jpeg

Laatst bewerkt:
Omdat het me een goed idee leek om vlak naast de tafel te kunnen koken, moest ik een stukje van het grasveld opofferen. Via Marktplaats vond ik een adresje voor “afgekeurde” tegels (lees: de verkeerde kleur), en daar heb ik grote tegels vandaan gehaald. Die waren ideaal, want zo waren we lekker snel klaar met leggen 😂.

IMG_4940.jpeg
IMG_5133.jpeg
IMG_5134.jpeg

Zo dat ziet er goed uit hoor. En je hebt een goed plan, dus dat gaat helemaal goed komen.

Mooi begin zo! Ben benieuwd naar het resultaat! laat maar komen die plaatjes!

Ben nu al jaloers ;):p Zo te zien wordt dit geweldig... waarschijnlijk hoef ik het niet te herhalen.... Kom maar op met die pics

Erg mooi allemal, ben benieuwd naar het resultaat.

Die tegels liggen er mooi in. Wel een kunst om die grote tegels te leggen zonder je rug te breken.

Terug
Bovenaan Onderaan