Beef en Steak

Procureur stinkt

JaapAap

Pitmaster
Beste forumgenoten,

Ik heb een vraagje. Afgelopen zaterdag een procureur bij de Sligro gekocht met een een uiterlijke gebruiksdatum van 13 december. Hier kwam ik thuis pas achter. Meestal ben ik voor die datums niet zo bang maar tot mijn schrik heeft de procureur een nogal penetrante lucht. Mijn vraag is: wat is wijsheid? Gewoon pp van maken of weg mieteren? Heb begrepen dat het misschien wel "berenvlees" is maar wat is slim?

in de kliko,,,want beregeur is t niet,,die merk je alleen maar als je t vlees verhit.en dan is t vlees niet bedorven .

Vlees kan wat zurig ruiken als het net uit de vacuum verpakking komt. Dat komt door melkzuurbacterien en onder invloed van zuurstof verdwijnt die geur meestal binnen een uurtje.
Maar als het echt 'stinkt', zou ik doen wat Mike zegt. Wegwezen ermee, want je kunt er dan doodziek van worden.

El Fumarole zei:
Vlees kan wat zurig ruiken als het net uit de vacuum verpakking komt. Dat komt door melkzuurbacterien en onder invloed van zuurstof verdwijnt die geur meestal binnen een uurtje.
Maar als het echt 'stinkt', zou ik doen wat Mike zegt. Wegwezen ermee, want je kunt er dan doodziek van worden.

Het punt is dat het vlees nog in t vacu?m zit. Is nu aan t ontdooien, kan dus ook lucht zijn wat aan de buitenkant zit. Smerig plastic?

Het heeft niet heel veel zin om aan een verpakking te gaan staan snuffelen. Deze is, als hij intact is, immers luchtdicht.
Dus waarschijnlijk heb je de inhoud helemaal nog niet geroken

El Fumarole zei:

Dit heb ik een keer gehad met het ontdooien van een stuk picanha. Laten ontdooien in de verpakking, in het 'sap'. Na het afspoelen met goed koud water en open in de koelkast neergelegd te hebben was de geur geheel verdwenen. En ik leef nog, dus het is goed gegaan.

Succes

JaapAap zei:
Contact gehad met de slager. Is volgend hem stresshormoon. Maar als ik t echt niet vertrouwde mocht ik hem komen ruilen.
Had de slager het wel over het vlees? 

Ooit terug geweest naar Marko om, vlak voor kerst, een runderhaas terug te brengen omdat iedereen dacht dat die bedorven was..ik werd door man van Makro voor gek verklaard omdat het volgens hem goed zou zijn..............ik durfde er niet meer mee thuis te komen en heb een nieuwe gehad.......maar ik denk achteraf dat hij gelijk had.

Uit vacu?m ff bij laten komen.

ik heb het ook wel eens gehad met vlees dat uit de vacuum kwam, maar dat was ook echt een dagje over de datum. ik rook het toen ik de verpakking open maakte, dus misschien inderdaad een lek ergens?

nadat ik het heel goed afgespoeld had heb ik het even laten staan en toen was de geur weg. gewoon bereid en de smaak was goed.

oh ja en ik leef ook nog gewoon nadat ik het gegeten heb.  :P

Terug
Bovenaan Onderaan