BasBQ
Beef en Steak

Procureur invriezen

jan1995

Vuurmaker
Berichten
66
Vraagje, bij de makro hebben ze een leuke aanbieding voor 3 kilo varkensprocureur. Nou is het zo dat wij maar met 2'en zijn thuis en 3 kilo dus niet in 1x opeten dus ik wilde dit vast opsnijden in meerdere stukken. Is dit op deze manier in te vriezen en zo ja hoe en hoelang? Ik lees veel over gevacumeerd vlees maar zo'n apparaat heb ik (nog) niet.
 
dat kan, evt met ziplock zakjes, zoveel mogelijk lucht eruit.

Je kan het eventueel ook in 1 keer klaar maken (pulled pork, gyros, ...) en na bereiding invriezen.
Heb je makkelijk en snel luiewijveneten op een avond na het werk.
 
Je zou een ziplock zakje net niet kunnen sluiten en het dan net niet helemaal onder water duwen. (Dus met de sluiting boven) als je nu de sluiting dicht doet heb je hem bijna helemaal luchtdicht verpakt.
 
Dank heren. Vanavond maar even op en neer naar de Makro en ze per 500 gram invriezen in ziplock zakjes :)
 
Ik zie stiekem al een verjaardagscadeautje aankomen voor je 😁
 
Dank heren. Vanavond maar even op en neer naar de Makro en ze per 500 gram invriezen in ziplock zakjes :)
Ik heb dezelfde aanbieding ook toevallig vandaag in huis gehaald.. hou jezelf goed in de gaten want je gaat er heen voor een stuk procureur maar het is net een snoepwinkel tussen al dat vlees😅

Ik heb het inderdaad ook in delen gesneden en in de vriezer gedaan. Ik pak het vaak heel strak in met huishoudfolie en doe het daarna in een ziplock zakje met zoveel mogelijk lucht eruit. Dan kan je het 3 maanden later nog steeds prima gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan