BasBQ
Beef en Steak

Procureur 1,5kg pulled pork op de BGE

 

dacken

Sprokkelaar
Berichten
29
Eerst keer ooit dat ik uberhaupt pulled pork heb gemaakt en gegeten maar met een mooie kamado bbq moet je dat natuurlijk een keertje proberen.

IMG_7639.jpeg

Allereerst de voorbreiding, 24 uur van te voren.
  • Ik had een heel net stuk procureur, maar alle grote harde stukken vet heb ik er afgehaald.
  • Heb een injectiemix van perensapsap, sojasaus, ahoorn siroop, suiker, ketchup en appelstroop gemaakt.
  • De injectiemix in het vlees gespoten in ruitjes vorm.
  • Dan goed coaten met je favo dry-rub. Alle kantjes, hoeken en gaatjes. :cool:
De dry-rub van vandaag. Yardbird Rub. Die vind ik erg lekker voor varkensvlees. Heel klein beetje pittig. Werkt goed voor varken.
IMG_7640.jpeg


IMG_7645.jpeg

24 uur in de koelkast in de vershoudfolie... en de pret (wachten) kan beginnen!


Qua hout heb ik 1 blokje (zo groot als je vuist) met eiken gebruikt en 1 groter blokje beukenhout.

IMG_7641.jpeg

Eikenhout onderop.

IMG_7643.jpeg

En het blokje beukenhout bovenop.

Snel het vlees op de BBQ (gelijk uit de koelkast) want het begint aardig te roken. :)
IMG_7646 (1).jpeg
IMG_7647.jpeg


IMG_7649.PNG

Voor een relatieve nieuweling is low en slow lastig stabiel te houden.. maar.. dit keer lukte het aardig. Heb de temp goed op 118-125 weten te houden, zonder al te veel micromanagement...

Na 5 uur heb ik de BBQ glaze (bbq saus met extra basterdsuiker) er op gesmeerd.
IMG_7653.jpeg

Tot mijn verbazing viel er een enorm groot stuk van het vlees af... Iemand een idee? Het leek wel pap.. zal vast een groot stuk vet zijn geweest?


Na 2 uur (1 extra glaze sessie na 1 uur) inpakken in folie.
IMG_7655.jpeg



En nu op naar de 92 graden, en dan de eerste prik sesssie. :)
IMG_7656.PNG



Na ongeveer 8 uur kon ik er doorheen prikken 'als boter'. Kern temp van 97.
IMG_7658.jpeg


In nieuw folie ongeveer 45 minuten laten rusten.
IMG_7661 (1).jpeg

Dit ruikt echt fantastisch...!!

Het eind resultaat (helaas de enige foto.. we hadden zo'n trek... :) en de andere foto was mislukt! ):
IMG_7662.jpeg



Het viel erg in de smaak! Zelf mijn vrouw zei.. dit smaakt helemaal niet naar varken.. heerlijk! :) Daar doen we het voor. Ik vind het zelf ook erg lekker, super mals en erg mooie rook smaak (subtiel) en de rub werkte erg goed. Heel lekker!


Bedankt Noskos voor de inspiratie trouwens. ;-)
 
Laatst bewerkt:
Top gedaan, losse stuk kan inderdaad vet geweest zijn. Ziet er heerlijk uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Pulled pork altijd lekker! Zal je een mooie sticker opleveren.
 
Van die perensap had ik nog niet gehoord dus weer iets geleerd (ben gek op peer maar of je dat terug proeft?).
Ziet er erg smakelijk uit trouwens. Water loopt letterlijk uit mijn mond.
 
Van die perensap had ik nog niet gehoord dus weer iets geleerd (ben gek op peer maar of je dat terug proeft?).
Ziet er erg smakelijk uit trouwens. Water loopt letterlijk uit mijn mond.

Ik had toevallig net verse perensap gehaald... dus ik dacht waarom niet. De appelstroop zorgde voor het zuurtje. De combinatie met het alles werkte erg goed. Kan het aanbevelen!
 
Lekker hoor. Goeie run

Volgende keer 3 kilo maken en per portie invriezen.
Heerlijk door de nasi oid

Gefeliciteerd met je sticker
 
Ziet er lekker uit!

Mooie eerste keer.

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Mooie sessie en een lekker resultaat, wat wil een mens nog meer 😁
 
Goed gelukt 😋, volgende keer rooster vol gooien.
Kun je goed invriezen en weer opwarmen.
 
Ziet er heerlijk uit en ja gooi dat rooster vol! Een voorraadje PP voor de moeilijke momenten is ideaal ;)
 
Goed gedaan! Ziet er heerlijk uit.
 
Mooi resultaat, gefeliciteerd met je knor.
 
Lekker man; tip van invriezen is goed. Volgende keer beetje meer maken als je toch al bezig bent.
 
Gefeliciteerd met je 🐷👍🏻🔥
 
Terug
Bovenaan Onderaan