BasBQ
Beef en Steak

Problemen met rooster Weber GBS 57 cm Master Touch

Ik heb sinds kort voor mijn 57 weber een 4 delig gietijzer rooster gekocht, de beste aankoop die ik heb gedaan voor mijn kettle.  B-)
 
Ik pik hier graag even op in.

Ik heb een weber performer deluxe gekocht. 1 van de belangsijrkste redenen om voor de deluxe te gaan was het inox rooster.
Bij onze vorige bbq had ik een degelijke rvs rooster waar ik nooit last heb gehad van roest.

Ik vond het weber rooster meteen opvallen qua glans. Niet de kleur of glans die ik verwacht van inox. Het lijkt wel een verchroomd rooster. Ik heb het daarop gecontroleerd of het magnetisch was. resultaat: sterk magnetisch (rvs rooster van oude bbq: niet magnetisch). Alleen de degelijke kwaliteit rvs is niet magnetisch (304,316,...). De andere rvs soorten hebben w?l magnetische eigenschappen. Zouden ze bij weber een minderwaardig rvs soort nemen en verchromen?


==> Heeft iemand een inox rooster van weber? kunnen jullie deze controleren met een magneet? Deze is standaard op de performer deluxe, master touch special edition & limited edition.

Volgens wat ik over de master touch special & limited edition lees, is ook het mechanisme onderaan (one touch systeem), van RVS. Ik zou verwachten dat de deluxe versie dan tevens ook de rvs one touch heeft maar ook hier trekt een magneet keihard op aan.

De (online) winkel denkt dat ik wel degelijk een inox rooster heb. Eens benieuwd wat weber gaat zeggen...

Ik ga alvast morgen 1 of meerdere winkels bezoeken met een magneet op zak .... :)
 
Ik heb bij JackM (TC De Bosrand) een RVS 57 en 47 van Weber gehaald.
Net even getest en het 47 rooster is niet magnetisch en het 57 GBS rooster is licht magnetisch maar niet zo als een standaard verchroomd rooster.
 
ik heb inmiddels een weber mastertouch limited edition gevonden in een winkel. ook dit rooster is magnetisch. bewijst dat ze bij weber geen hoge kwaliteit rvs gebruiken. je ziet wel duidelijk het verschil mat vs blinkend.
 
apex zei:
ik heb inmiddels een weber mastertouch limited edition gevonden in een winkel. ook dit rooster is magnetisch. bewijst dat ze bij weber geen hoge kwaliteit rvs gebruiken.

Uhm...
Het pisbakken rvs is veelal niet / weinig magnetisch, maar er zijn goede kwaliteit (qua sterkte etc)  rvs soorten die wel magnetisch zijn.
Daarom, definieer goede kwaliteit....
Puur op corrosiebestendigheid heb je wellicht gelijk overigens, maar ik zou me niet af laten schrikken door een beetje magnetische aantrekkingskracht.
 
Vandaag bij de Hornbach in Den Haag-Delft geweest, tussen de Weber 57 scharnierroosters lagen daar Hornbach eigen merk Roestvast stalen roosters met een diameter van 54,5 cm, past perfect op de Weber 57 precies dezelfde diameter als de Weber roosters, dit is een vast rooster zonder klaphekjes.
Voor 24,95 kun je hem niet laten liggen, dacht ik zo.
 
Ewald zei:
Vandaag bij de Hornbach in Den Haag-Delft geweest, tussen de Weber 57 scharnierroosters lagen daar Horbach eigen merk Roestvast stalen roosters met een diameter van 54,5 cm, past perfect op de Weber 57 precies dezelfde diameter als de Weber roosters, dit is een vast rooster zonder klaphekjes.
Voor 24,95 kun je hem niet laten liggen, dacht ik zo.
[/quote

Hallo Ewald.
Lagen er toevallig ook 47 cm R.V.S. roosters in dat schap :-? ?
 
Ewald zei:
Vandaag bij de Hornbach in Den Haag-Delft geweest, tussen de Weber 57 scharnierroosters lagen daar Horbach eigen merk Roestvast stalen roosters met een diameter van 54,5 cm, past perfect op de Weber 57 precies dezelfde diameter als de Weber roosters, dit is een vast rooster zonder klaphekjes.
Voor 24,95 kun je hem niet laten liggen, dacht ik zo.
Hans zei:
Hallo Ewald.
Lagen er toevallig ook 47 cm R.V.S. roosters in dat schap :-? ?

Hans, daar heb ik eerlijk gezegd niet op gelet :blush:
 
Ik ga wel even kijken, 't is niet zo ver bij ons vandaan, dank je wel. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan