-Danny- zei:Sorry als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot.
Maar ik vind het een beetje muggen zifterij betreft het hele rooster verhaal.
Ik kan jullie verzekeren dat dit bij elk verchroomd rooster vroeg of laat zal gebeuren, en wat is het probleem dat je het chroom laagje er af poetst qua functionaliteit veranderd er niets en roesten doet het ook niet.
Ik kan ook niet begrijpen dat Weber zo gek is om deze rede maar roosters te blijven versturen.
Ik heb dit zelf ook bij mijn Wsm 57 en joh dit gaat echt niet roesten hoor er zit nog een koper/nikkel laag onder, en gewoon vaker bbq-en dan weet je zeker dat het niet gaat roesten.
Zo mopper modus uit en bbq-on.
Hoi Danny.
Voor een groot deel ben ik het helemaal met je eens.
Ik heb zelf ook een rooster in m'n OTG 47 wat na 15 jr nog niet roestig is en waarvan het chroom nog netjes op de koperen onderlaag zit, en ik heb er best wel veel op gepoetst.
Maar ik kan me ook best wel het vervelende gevoel van iemand voorstellen die die dacht een kwaliteits product van Weber te kopen (toch ook wel iets duurder) om er achter te komen dat na 3x gebruik het chroom van het rooster loslaat.
Er zijn prima oplossingen voor o.a. RVS, gietijzer of zoals jij aangeeft gewoon veel gebruiken en niet naar kijken.
Maar niet iedereen denkt er zo over.
Mijn mopper modus staat nu op uit, ik heb een prima RVS voor m'n OTG 47 en een gietijzeren rooster voor het WGA tje gekregen en ben met heel veel plezier aan het Q-en.
vrgr, Hans.