Vandaag, in voorbereiding op de BBQ van morgen, mijn eerste PP gemaakt. Hiervoor heb ik het wedstrijdrecept van Noskos gebruikt: http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html
Een stuk Boston Butt bij BenS besteld. Ontdaan van het vet en ge?njecteerd met de injectiemix van Noskos:
De OTP voorzien van een snake met cherry chunks:
Klaar voor de start:
Voor de glaze:
Na de glaze:
Ruim 1.5 uur liggen rusten en dus klaar om aan stukken te scheuren:
En daar heb ik 't dan allemaal voor over gehad, wat lekker!:
(Temperatuur)verloop
Bij een dometemperatuur van 125 graden:
11.30 - 7 graden (start)
12.30 - 25 graden
13.30 - 45 graden
14.30 - 53 graden
16.30 - 57 graden
Glaze
18.30 - 64 graden
De glaze was nog niet echt veranderd in een zwarte korst dus de temperatuur verhoogd tot 155 graden om het niet nog eindeloos te laten duren.
19.30 - 74 graden
Ingepakt in alufolie en temperatuur verlaagd tot 125 graden.
20.50 - 88 graden
Het belang van een probe ter hoogte van het rooster is me nu geheel duidelijk. Blijft toch een beetje gissen met zo'n meter in de deksel. Ik zal me eens verdiepen in een heatermeter. Ik vermoed dat er toch redelijk verschil heeft gezeten tussen de temperatuur onder de deksel en die ter hoogte van het rooster waardoor o.a. ook de glaze z'n werk niet goed kon doen. Uiteindelijk ben ik zeer tevreden. Vlees is mals en vol van smaak. Heb nog geen referentie, dus er volgt zeker een volgende ronde.
Een stuk Boston Butt bij BenS besteld. Ontdaan van het vet en ge?njecteerd met de injectiemix van Noskos:

De OTP voorzien van een snake met cherry chunks:

Klaar voor de start:

Voor de glaze:

Na de glaze:

Ruim 1.5 uur liggen rusten en dus klaar om aan stukken te scheuren:

En daar heb ik 't dan allemaal voor over gehad, wat lekker!:

(Temperatuur)verloop
Bij een dometemperatuur van 125 graden:
11.30 - 7 graden (start)
12.30 - 25 graden
13.30 - 45 graden
14.30 - 53 graden
16.30 - 57 graden
Glaze
18.30 - 64 graden
De glaze was nog niet echt veranderd in een zwarte korst dus de temperatuur verhoogd tot 155 graden om het niet nog eindeloos te laten duren.
19.30 - 74 graden
Ingepakt in alufolie en temperatuur verlaagd tot 125 graden.
20.50 - 88 graden
Het belang van een probe ter hoogte van het rooster is me nu geheel duidelijk. Blijft toch een beetje gissen met zo'n meter in de deksel. Ik zal me eens verdiepen in een heatermeter. Ik vermoed dat er toch redelijk verschil heeft gezeten tussen de temperatuur onder de deksel en die ter hoogte van het rooster waardoor o.a. ook de glaze z'n werk niet goed kon doen. Uiteindelijk ben ik zeer tevreden. Vlees is mals en vol van smaak. Heb nog geen referentie, dus er volgt zeker een volgende ronde.