Laatst bij het slachthuis een stuk procureur mee genomen van 2,5 kilo met het plan om hier pulled pork van te gaan maken.
Ik heb het Noskos wedstrijd recept aangehouden maar zonder de injectie (vorige keer met injectie gedaan, wou het verschil proeven)
De procureur, een beetje bij getrimd
Gerubt met de BBQ-Guru All-purpose rub, ingepakt in vershoudfolie en voor 24 uur terug in de koeling
Hier moet het dan gaan gebeuren
Zaterdag ochtend om 6:15 het wekkertje gezet en om 6:30 ging het vuur onder de kolenstarter
Goed uur later mocht de nek er op
Als rookhout heb ik chuncks appel en eik gebruikt, ongeveer 50-50
De begin temperatuur van het vlees was 4 graden celsius en ik had een dome temperatuur van 100 graden Celsius.
Na 5 lange uren wachten de deksel er voor de 1e keer afgehaald om de glaze aan te brengen, had onderhand al een lekker kleurtje en een kern temperatuur van 67 graden Celsius
Voor de glaze
Na de glaze (vlees omgedraaid)
2 uur later 72 graden, tijd om hem in de folie door te laten garen naar de 88
Glaze iets ingedikt
In de folie en door naar de 88
3 uur later was het zover, 88 graden Celsius.
Opnieuw ingepakt en het vocht gebruikt voor de eindsaus
Sausje koken
Pullen!
Het resultaat van 10 uur BBQ
Op een broodje met cole-slaw
Al met al een leuke sessie, gasten waren ook zeer tevreden en dat maakt het altijd extra leuk
Groeten,
Jeroen
Ik heb het Noskos wedstrijd recept aangehouden maar zonder de injectie (vorige keer met injectie gedaan, wou het verschil proeven)
De procureur, een beetje bij getrimd
Gerubt met de BBQ-Guru All-purpose rub, ingepakt in vershoudfolie en voor 24 uur terug in de koeling
Hier moet het dan gaan gebeuren
Zaterdag ochtend om 6:15 het wekkertje gezet en om 6:30 ging het vuur onder de kolenstarter
Goed uur later mocht de nek er op
Als rookhout heb ik chuncks appel en eik gebruikt, ongeveer 50-50
De begin temperatuur van het vlees was 4 graden celsius en ik had een dome temperatuur van 100 graden Celsius.
Na 5 lange uren wachten de deksel er voor de 1e keer afgehaald om de glaze aan te brengen, had onderhand al een lekker kleurtje en een kern temperatuur van 67 graden Celsius
Voor de glaze
Na de glaze (vlees omgedraaid)
2 uur later 72 graden, tijd om hem in de folie door te laten garen naar de 88
Glaze iets ingedikt
In de folie en door naar de 88
3 uur later was het zover, 88 graden Celsius.
Opnieuw ingepakt en het vocht gebruikt voor de eindsaus
Sausje koken
Pullen!
Het resultaat van 10 uur BBQ
Op een broodje met cole-slaw
Al met al een leuke sessie, gasten waren ook zeer tevreden en dat maakt het altijd extra leuk
Groeten,
Jeroen