BasBQ
Beef en Steak

PP & Brisket day

 
 

Lino

Tondelzoeker
Berichten
17
vanmorgen de smoker maar eens aangestoken
hierbij een indruk van wat er op ging
aller eerst  48 kg varkensschouder (gewicht met been en vel aan)
de gebruikte rub is de basis rub van Noskos (waarvoor onmetelijk veel dank) met nog enkele aanpassingen (vraag me niet welke juist ik vergeet het altijd op te schrijven dus is elke keer anders)
de marinade die er op ging is deze uit het boek culinair BBQ van Steven R. (maar dan alsafwerking een uurtje  in de smoker geplaatst


deze liggen nu nog rustig hun laaste graadjes te verzamelen


en dan deze  (kleine) mooie  Herford brisket (eigen koebeestje jaarling)
ge?njecteerd met boulion en ingesmeerd met de Brisket Slather (waarvoor ook weer dank aan de Noskos  =D>)



 
Wow, mooie run. En 2 stickers verdiend volgens mij. Goed gedaan. Waar rook jij je vlees in?
 
Dat ziet er heerlijk uit.

Is dat een Hollandse brisket? Ziet er "vast" uit op de foto.
 
Thx , ja hij is nog best stevig had iets sappiger mogen zijn voor mij maar is nog maar 2e keer dat ik het probeer die brisket maar wat bedoel je met Hollandse?
 
Goed bezig
 
Dat ziet er heerlijk uit. :)
 
Lino zei:
Thx , ja hij is nog best stevig had iets sappiger mogen zijn voor mij maar is nog maar 2e keer dat ik het probeer die brisket maar wat bedoel je met Hollandse?

Wat 'ie bedoelt te zeggen denk ik is dat Hollandse koeien veel minder intramusculair vet hebben dan een Amerikaanse, waardoor dat deze automatisch als sappiger wordt ervaren.

Anderzijds een keurige sessie waar ik een beetje jaloers op ben! :)
 
Ach zo , het vlees is van een Herford van een jaar oud en dus zo goed als geen vet in daarmee dus waarschijnlijk
Allemaal bedankt voor de lovende commentaar ;)
 
Mooi hoor, maar 48 kg? ;-)
 
Keurig, en gelijk een koe en een knor verdiend!
 
Gratz met tokkie en knorrie :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan