BasBQ
Beef en Steak

Portobello

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Gistermiddag boodschappen gedaan zodat de Q ‘s avonds weer aan kon, had zalm filets liggen.
Zag ik Portobelleo’s liggen en dacht die kunnen vast op de Q. Ben wat dat betreft meer de kok van de Muppets show dan een culinaire chef 😁

Daar moest wel wat in natuurlijk en dacht dat ik aan stukkies Rouche baron kaas wel genoeg zou hebben. Daar werd toch anders over gedacht en door de wederhelft nog effe op de fiets, met deze temp 😱, een tochtje naar de winkel ingezet.

En zo waren er pijnboompitten en zoete puntpaprika in huis, ui en knoflook was er nog.

Portobellos schoongemaakt, steeltje eraf en de lamellen eruit gehaald en fijngehakt, samen met de ui, knoflook, en paprika.
Pijnboompitten effe aangebakken en vervolgens het gehakte spul ook effe aangebakken.

Portbellos besprenkeld met olijfolie en voorzien met pezo en gevuld met het aangebakken spul, plakjes Rouce baron erover en nog wat pijnboompitjes erop.

B4A18971-5CB5-4174-BB37-4F68CF532B9B.jpeg


Dit vervolgens in de Q gezet, was al warm van de zalmfilets, waren mij niet bevallen maar vriendin wel vandaar verder niet beschreven, en indirect op het rooster geplaatst

34C27D7A-9144-4D87-8C7E-CD435DE27448.jpeg


Na 20 minuten waren ze klaar.

A09950AA-00BF-4C4A-8F23-ED196E24D7BB.jpeg


Bij het leegmaken was er 1 gescheurd, dit werd een gevecht om’m van de Q te halen omdat dit ten koste van de stevigheid gegaan was 😱, maar het was gelukt

Al met al heeft het ons nog gesmaakt ook 😁
 
Laatst bewerkt:
Ben wat dat betreft meer de kok van de Muppets show dan een culinaire chef 😁
Loopt er bij jou ook een eland door de keuken dan? 😂 😂 😂

Ziet er goed uit Arno. Das hier alweer lang geleden, maar gaan we binnenkort maar weer eens maken.
Dank voor de inspiratie
 
Ik heb nog nooit Portobellos gemaakt. Toch meer eens onthouden als ik boodschappen ga doen. Ziet er iig wel heel lekker uit.
 
Arno, wat was er mis met de zalm? 🤔

Ik heb vorig jaar nog eens porto's gemaaakt. Heb ze toen, ivm vastbakken op een stukje ingevet alu folie gelegd
 
Daar maak je mensen heel blij mee.
 
Arno, wat was er mis met de zalm? 🤔

Ik heb vorig jaar nog eens porto's gemaaakt. Heb ze toen, ivm vastbakken op een stukje ingevet alu folie gelegd

Ik had filets en op de Bobby Flay manier klaar gemaakt.
Denk dat je daarvoor echt een moot voor moet hebben omdat het, vond ik, nu te zoet was en de zalm overheerst werd
 
Dat ziet er lekker uit!
 
Heerlijk, portobello's zijn geweldig. Ikzelf vul ze met mengsel van steeltjes, knoflook, ui, parmezaanse kaas, creme fraiche en pijnboompitten..

Maar roche baron is vast ook erg lekker.
 
Ik had filets en op de Bobby Flay manier klaar gemaakt.
Denk dat je daarvoor echt een moot voor moet hebben omdat het, vond ik, nu te zoet was en de zalm overheerst werd
Ik heb vorig jaar eens zalm met zo'n zoete kruiding gemaakt. Iets zegt mij dat dit een vreemde combi is.
Daarna niet meer geprobeerd.
 
Nog nooit gemaakt zelf, maar dit nodigt uit tot proberen. Lijkt me lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan