BasBQ
Beef en Steak

Porchetta

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Vandaag een lang gekoesterde wens klaar gemaakt. Bij de Hanos in Delft een mooi stuk varkensbuik gekocht. Vanochend de huid kruislings ingesneden en de andere kant ingewreven met mengsel van koriander- en venkelzaad , chilivlokken, zout, ciroenrasp en olijfolie.
Appelrookhout in de smokerbox en toen die begon te roken de porchetta op de Q gelegd op 120gr. Na circa 4 uur was de kern 78 gr. Nog een halfuurtje laten garen en toen de Q zo hoog mogelijk gestookt. Op direct vuur blaren op de huid getrokken. Daar moet je wel bij blijven en niet zoals ik een telefoontje aannemen. Helaas was 1 stuk een beetje zwart geworden, rest van de huid was heerlijk krokant. Was een zeer geslaagd stuk vlees. Lekker met vermouth venkel (dank Sander voor het idee) en gekookte aardappels.
We hebben weer heerlijk gegeten.



Koriander-, venkelzaad, chilivlokken en zout goed fijnstampen.

Beetje citroen rasp erbij en masseren maar

Opbinden

Op de Q

Na 2,5 uur toch even gekeken

Blaren trekken

lekker met vermouth venkel

En die crispy huid is zo enorm lekker
Bedankt weer voor het kijken
 
heerlijk
 
Hoog op de Todo hier! Bedankt voor het delen!
 
chckstrk zei:
Hoe doe je dat met oprollen en de huid? Ik neem aan dat je alleen aan de buitenkant zwoerd wil hebben en dat niet naar binnen rolt?
Stuk was net groot genoeg om op te rollen. Onderzijde stond nog iets open, dat lag ook de hele tijd op het rooster.
 
McPeet zei:
Na circa 4 uur was de kern 78 gr. Nog een halfuurtje laten garen en toen de Q zo hoog mogelijk gestookt. Op direct vuur blaren op de huid getrokken. Daar moet je wel bij blijven en niet zoals ik een telefoontje aannemen. Helaas was 1 stuk een beetje zwart geworden, rest van de huid was heerlijk krokant. Was een zeer geslaagd stuk vlees.

tricky altijd dat zwoerd... maar inderdaad zoooooooo lekker. ik vind het zelf wel veel makkelijker om het zwoerd los van het vlees te bereiden eerlijk gezegd, en dan wordt de buitenkant van het vlees ??k nog mooi bruingebakken. maar dan is het natuurlijk niet echt meer een porchetta.  ;)
 
Lekker hoor
 
Ziet er super uit !
 
Heerlijk, staat op mijn ToDo lijst... Thks
 
Mooi man. Ziet er fabelhaft uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan