BasBQ
Beef en Steak

Porchetta di Gennaro Contaldo.

 
 
 

Leo

Forum Meubilair
Berichten
11.363
vandaag een nieuwe uitdaging, Porchetta di Gennaro Contaldo. Dit is misschien iets voor de kerst vandaar dat ik het vandaag ga uitproberen.
Morgen volgt de rest van de foto's

IMG_3013.jpg


IMG_3015.jpg


IMG_3016.jpg


IMG_3017.jpg
 
Zo dat is een behoorlijk stuk, wat voor vulling zit erin?
 
Frits zei:
Zo dat is een behoorlijk stuk, wat voor vulling zit erin?

verse rozemarijn, verse tijm, venkelzaad, zout en peper, pijnboompitten, rozijnen, citroensap, ui, broodkruim, knoflook, mortadella, en witte wijn
 
Dat moet wel lekker worden! Ben benieuwd naar de resultaat foto.
 
haha, ja dat ben ik ook heel erg, en zeker naar hoe die smaakt. Riona had hem gemaakt en die was niet lekker, daar was ik best wel van geschrokken, het ziet er allemaal zo lekker uit
 
Ik hoop dat je een volledig verslag schrijft met recept,wil het ook een keer maken.
Het ziet er nu al goed uit.
 
zal ik doen Mike
 
Is dat de Genarro waar Jamie Oliver ooit is begonnen?
 
noskos zei:
Is dat de Genarro waar Jamie Oliver ooit is begonnen?

dat zou ik eerlijk gezegd niet kunnen zeggen, ik heb hem van het bbq forum afgehaald
 
ja idd, dat is hem, heb die filmpjes ook bekeken, moet goedkomen heb ik het idee  ;)
 
Die Mortadella is een soort Italiaanse boterhammenworst of is het heel wat anders?
 
Frits zei:
Die Mortadella is een soort Italiaanse boterhammenworst of is het heel wat anders?

nee klopt, je hebt helemaal gelijk
 
update:

Hij was om 22:45 klaar, heb er een klein stukje afgesneden om te proeven, was er reuze nieuwsgierig naar.
De smaak is werkelijk fantastich, de kruiden doen het er heel goed in

Zal morgen het recept posten bij de recepten.

Hier de rest van de foto's

IMG_3018.jpg


IMG_3019.jpg


IMG_3020.jpg


IMG_3021.jpg


IMG_3022.jpg


IMG_3023.jpg


IMG_3024.jpg


IMG_3025.jpg


IMG_3026.jpg


IMG_3027.jpg


bedankt voor het kijken
 
Dat ziet er heerlijk uit,ik hoop dat ie ook zo smaakt.
 
Is dat buikspek? En is de binnenkant dan niet heel erg vet?
 
Lerxst zei:
noskos zei:
Is dat buikspek? En is de binnenkant dan niet heel erg vet?

Je haalt de woorden uit mijn mond !

Het komt hier bij de echte slager vandaan, moet echt buikspek zijn.
De binnenkant is idd erg veel vet.
Is voor mij de eerste keer dat ik het maak en zoveel verstand heb ik helaas niet van het vlees.
De smaak op zich is echt prima, maar dit vind ik op deze manier niet echt iets voor een kerst diner. komt misschien ook omdat er zo heel veel vet (spek) aan zit
 
noskos zei:
Is dat buikspek? En is de binnenkant dan niet heel erg vet?

Het vet in de buik komt door het vlinderen. Dat moet je met een buik niet doen. Wil je hem toch open klappen?
Begin dan aan de onderkant (het stuk waar de tepeltjes zitten) te snijden en snij dan de hele buik door tot bijna aan de bovenkant en klap hem open.
Breng je vulling en kruiden aan en begin dan te rollen met je open gesneden lap en rol naar de onderkant van de buik. Op die manier krijg je het vette gedeelte van de buik aan de buiten kant en kan je vet wegsmelten.
Bij deze buik zie je de magere delen aan de buiten kant zitten en sluit je het vet op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan