BasBQ
Beef en Steak

Poging tot KCBS-style chicken

Ziet er toch wel erg smakelijk uit hoor!
Dat vel ziet er na 1 uur wel redelijk richting knapperig-gaand uit, als ik het goed begrijp gebruik je daarna bbq saus? Dat lijkt niet te helpen.
Misschien ook wel interessant: http://youtu.be/XAZGQql9Dh4  waar Heston Blumenthal (vanaf 2 minuten) een kip bereidt in de oven en verderop ook nog wat kippenbouillon bereidt :)
 
Ceriel zei:
Ik heb deze methode (1uur open, 1uur afgedekt, en nog een tijd zonder bak op het rooster) ook gezien en geprobeerd, alleen meer naar de temperatuur dan naar de tijd gekeken. Eigenlijk hetzelfde als met alle andere stukken vlees....
Normaal gesproken doe ik dat ook, en je ziet wat er gebeurt als je alleen maar op tijd kookt  :p

Goede lessen voor de volgende keer dus:
- bot laten zitten (scheelt veul tijd)
- vel nog dunner afschrapen
- bereiden op kerntemperatuur ipv tijd
- meer maken (nu 2 stuks per persoon, was karig)
- meer aandacht voor de presentatie
- dikkere saus (minder aanlengen met appelsap o.i.d.) om meer een sticky effect te krijgen.
 
mrwolf zei:
Goede lessen voor de volgende keer dus:

- dikkere saus (minder aanlengen met appelsap o.i.d.) om meer een sticky effect te krijgen.

Als je ze voor een wedstrijd maakt, raad ik je dat af. Juryleden willen niet met enorme plakhanden aan tafel zitten, je kunt niet even opstaan om je handen te wassen "BBQ is fingerfood". Tip van mij, doe ermee wat je wil.
En je wil als jurylid de kip proeven. Anders drink je wel een fles BBQsauce leeg. =))
 
Een beetje lang lijkt me, je kunt het recept gerust een half uurtje inkorten. Ik had zeker de temperatuur van het vlees in de gaten gehouden, vooral als je er 2u20 over wil gaan doen.
Inpakken doen wij nooit, injecteren ook niet, zelfs het vet gaat niet van het vel bij ons.
 
Terug
Bovenaan Onderaan