BasBQ
Beef en Steak

Plantaardige burgers

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Nooit gedacht dat ik daar een vraag over zou stellen. Maar ik blijf een Hollander en het is gratis dus vragen.
Ik kreeg van de Sligro een waardebon om Beyond meat burgers gratis uit te proberen een verpakking van 10 stuks.
Wie weet of die dingen te eten zijn voor een echte carnivoor?
 
Nee. Alle vega troep is niet te vreten. De marketing machine moet draaien. Het is gratis dus probeer het maar laat ons vooral je mening weten.
 
Ik heb die van beyond meat nog niet geprobeerd. Andere vega burgers waren niet aantrekkelijk genoeg om ze helemaal op te eten. Maar smaken verschillen
 
Nee. Alle vega troep is niet te vreten. De marketing machine moet draaien. Het is gratis dus probeer het maar laat ons vooral je mening weten.
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Bij ons, de zaak, gaan ze bijna helemaal naar veggie. Laatst de hamburger geproefd, de koks zijn m’n vrienden, en hij smaakte wel.
Heb wel aangegeven dat je met saus en kruiden alles lekker kan krijgen. Zelfs het broodje …. van ome Willem 😉
 
Het zou toch een van de betere Vega dingen moeten zijn. Persoonlijk zou ik het wel proberen.
 
We gaan het proberen. Ik zal er verslag van doen.
 
Tot nu toe verschillende keren her en der vega "vlees" mogen proeven maar ik vind het zover niet lekker, maar de industrie gaat natuurlijk altijd wel verder dus ik ben ook benieuwd naar hoe en wat ..
 
Voor wat mijn ervaringen er mee zijn vind ik het niks . Mijn mening he,....
Ik vond de structuur raar. De smaak vlak en ik kan niet goed achterhalen wat de "chemische" samenstelling is. Dat is voor mij op termijn wel een dingetje

Mijn eerste ervaring met vega was de ah actie met die knor rommel.

Daarna nog wel eens wat andere geprobeerd.
 
Ben niet bekend met specifiek deze variant. Ben wel benieuwd maar je ervaringen!

Je ziet vaak binnen de vega-stroming duidelijke verschillen; vlees-replica's tegenover groente-varianten.
Vlees-replica is bijvoorbeeld de vegetarische kroket van de mora. Één op één de vervanger van de reguliere kroket (en moet eerlijk zeggen; die smaakt toch écht heel erg naar een reguliere kroket). Deze producten zijn volgens mij vooral gemaakt voor vleeseters die het vlees willen vervangen door een vleesloze versie (maar weer niet op de volledige vega tour zijn. Vlees-minderaars is misschien een mooie titel?).
De groente-variant is bijvoorbeeld een sajoera (groentekroket). Staat compleet los van een vleesproduct en heeft ook een andere smaak. Deze producten zijn vaak iets verder verwijderd van het strakke 'aardappel-groente-vlees' principe en zijn niet meteen een replica van een bepaald stukje vlees.
(Mijn die-hard vega zwager, die op weg is richting veganist, zal de replica's veelal links laten liggen bijvoorbeeld, maar wel voor de groente-varianten gaan.)

Zelfs variant bijvoorbeeld bij kipschnitzels; een prima vleesreplica hiervan is bijvoorbeeld quorn.

Hamburgers hetzelfde verhaal; je hebt vega-hamburgers (vleesreplica) tegenover bijvoorbeeld een groente-'burger' (die dan weer NIET probeert een hamburger te zijn, maar gewoon een lekkere groenteschijf).

Twee totaal verschillende markten gelukkig.

Voor wat ik er zo 123 snel van kon zien lijken de vega hamburgers van Beyond Meat in de categorie vlees-replica te vallen. Ben benieuwd!
 
Ben niet bekend met specifiek deze variant. Ben wel benieuwd maar je ervaringen!

Je ziet vaak binnen de vega-stroming duidelijke verschillen; vlees-replica's tegenover groente-varianten.
Vlees-replica is bijvoorbeeld de vegetarische kroket van de mora. Één op één de vervanger van de reguliere kroket (en moet eerlijk zeggen; die smaakt toch écht heel erg naar een reguliere kroket). Deze producten zijn volgens mij vooral gemaakt voor vleeseters die het vlees willen vervangen door een vleesloze versie (maar weer niet op de volledige vega tour zijn. Vlees-minderaars is misschien een mooie titel?).
De groente-variant is bijvoorbeeld een sajoera (groentekroket). Staat compleet los van een vleesproduct en heeft ook een andere smaak. Deze producten zijn vaak iets verder verwijderd van het strakke 'aardappel-groente-vlees' principe en zijn niet meteen een replica van een bepaald stukje vlees.
(Mijn die-hard vega zwager, die op weg is richting veganist, zal de replica's veelal links laten liggen bijvoorbeeld, maar wel voor de groente-varianten gaan.)

Zelfs variant bijvoorbeeld bij kipschnitzels; een prima vleesreplica hiervan is bijvoorbeeld quorn.

Hamburgers hetzelfde verhaal; je hebt vega-hamburgers (vleesreplica) tegenover bijvoorbeeld een groente-'burger' (die dan weer NIET probeert een hamburger te zijn, maar gewoon een lekkere groenteschijf).

Twee totaal verschillende markten gelukkig.

Voor wat ik er zo 123 snel van kon zien lijken de vega hamburgers van Beyond Meat in de categorie vlees-replica te vallen. Ben benieuwd!
Als zeer groot liefhebber van kroketten heb ik ook een keer de vega kroket van mora gehad. Ja dat had ik meteen door. Maar deze is kwa smaak een dikke voldoende. Als dat met die burgers ook zo is dan valt het misschien mee.
Ik laat het weten en als ik ze niet lekker vind is er wel een ander slachtoffer die ze wil.
 
om Beyond meat burgers gratis uit te proberen
Wat heb je te verliezen, kerel?

Je moet je verwachtingen bijstellen.
"Je gaat een vega burger eten, eens kijken hoe dat is."

Zodra je (zoals hierboven blijkbaar een hoop) erin gaat als 'ik ga eens even testen hoe veel dit op vlees lijkt', dan verlies je altijd.
Van het weekend nog een vega kroket geprobeerd (van de lidl), hartstikke lekker, smaakt anders dan de vlees kroket die ik net ervoor had, veel kruidiger, maar opzichzelf staand echt wel lekker.
Ik vind vega-alternatieven niet erg, ik vind alleen bij Beyond altijd de prijs zo oppermachtig hoog waardoor ik het laat liggen.
 
Vega producten kunnen erg lekker zijn, maar je moet het naar mijn mening niet vergelijken met vlees. Dan valt het eigenlijk altijd tegen. Je moet het zien als een op zichzelf staand product.

Ik ben ook meer liefhebber van de echte groente burgers dan van de burgers waarbij ze zoveel mogelijk de smaak van vlees willen benaderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan