BasBQ
Beef en Steak

Pizzatime!

 
 

Carbo negra

Stoker
Berichten
332
Na een gescheurde vuurbox en daarom verplicht eerst 2x low en slow te hebben moeten bbqen (wat ook geen straf is) gisteren pizza gemaakt op de kamado. We zijn hier thuis echte pizza liefhebbers en op de kamado gaat het heel goed. Wat ik bij andere online had gezien was om je platesetter op het rooster te leggen, dan een paar boutjes er op en dan je pizzasteen werkte erg goed. Ik denk dat het uiteindelijk ook gigantisch scheelt met de temperatuur lokaal in je vuurbox.

Maar goed. Een avondje van te voren het pizzadeeg gemaakt en een dag laten rusten in de koelkast. Daarna 4 uur uit de koelkast laten verder rijzen op kamertemperatuur.

Ondertussen de bbq bijna een uur van te voren aan gezet om goed warmte in je pizzasteen te krijgen.

20220917_183422.jpg

Ik kreeg hem mooi stabiel op 330 graden. Stiekem best cool (hot) om te zien! Daarna het deeg gestretched met de hand wat nog best lastig is (terwijl het op video's er zo makkelijk uit ziet). Ik had hier voor maismeel aangeschaft ipv bloem. Dat beviel erg goed. Krijg je niet van die melige bodems van wat er aan blijft plakken en het verbrand minder snel. Uiteindelijk waren dit de resultaten:
20220917_192307.jpg
20220917_184342.jpg


Ik had ook mog een margharita gemaakt met verse basilicum uit de tuin en een die belegd was met licht pittige tonijn. Helaas in alle haast vergeten foto's van te maken.
 
Verplaatst naar de rookkamer, zoals de titel van dit forum onderdeel duidelijk aangeeft is een foto van het gerecht op de BBQ verplicht.
 
Mooie pizza

Ewald weer druk geweest door het niet naleven van de regels 😱
 
Verplaatst naar de rookkamer, zoals de titel van dit forum onderdeel duidelijk aangeeft is een foto van het gerecht op de BBQ verplicht.
@Ewald Je hebt het er maar druk mee. 😉
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn mooie pizza’s geworden.
 
Hartstikke leuk om te doen hoor. En om het als een echte Italiaan te kunnen valt nog vies tegen!
 
Geweldige pizza’s, verslavend om te maken. Oefening baart gelukkig kunst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan