BasBQ
Beef en Steak

Pizzasteen met zeep schoongemaakt

ErDi

Tondelzoeker
Berichten
6
Als nieuwe gebruiker heb ik gelijk een vraag aan forumleden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Zonder te lezen heb ik voor het gebruik mijn pizzasteen met zeep schoongemaakt, wat eigenlijk absoluut niet mag. :( Volgens kamado joe helpdesk zou geen probleem moeten zijn mits deze goed droog is. Ik heb wel twijfels over en wil ook mijn kamado ook niet verder verpesten met zeep geurtjes.

Op het internet kwam ik volgende tegen

Prepare a baking soda paste by mixing ½ cup (125 mL) baking soda with 3 tbsp(45 mL) water, spread on the stoneware, and let stand for 1015 minutes. Scrape off any paste, rinse in warm water, and dry before storing.

is dit oplossing of kan beter aantal keren met warm afspoelen, laten drogen en in de oven opwarmen? Of zijn er kog andere oplossingen?

ik hoor graag jullie mening en tips.
 
Je kan hem anders ook even in je normale oven leggen op lage temp( 110-120C) mocht je dan niks ruiken hoef je denk ik ook niet bang te zijn dat de geur in je Kamado trekt.
 
Voor zeepgeurtjes hoef je niet bang te zijn in een bbq.
 
Ik zal hem eerst op lage temp in oven testen en zal daarna een keer stoken op bbq. Thnx voor jullie snelle reacties en tips!
 
Ik zal me er niet te druk over maken.
Afwassen met zeep Is mij ook al eens overkomen toen de kids wilden meehelpen koken en opruimen.
Voor geurtjes zal ik niet al te bang zijn, en zolang je niet een zeiknatte steen op een hete bbq legt zal het allemaal wel goedkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ErDi
De antwoorden zijn al hierboven beschreven, schoonmaken doen de meeste door schoonbranden, wil je toch met water en schoonmaakmiddel aan de gang dan is het baking soda papje wat je beschrijft wellicht iets, gewone (zilver) Soda, die zakjes die je ook in de super kan kopen kun je ook gebruiken. Dit wordt veel gebruikt om potten/bakken/flessen te reinigen, waar je voedingsmiddelen in wilt bewaren.
Deze even verplaatst naar de rookkamer T, T, & T is voor weetjes en niet voor vragen;)
 
  • Leuk
Waarderingen: ErDi
De antwoorden zijn al hierboven beschreven, schoonmaken doen de meeste door schoonbranden, wil je toch met water en schoonmaakmiddel aan de gang dan is het baking soda papje wat je beschrijft wellicht iets, gewone (zilver) Soda, die zakjes die je ook in de super kan kopen kun je ook gebruiken. Dit wordt veel gebruikt om potten/bakken/flessen te reinigen, waar je voedingsmiddelen in wilt bewaren.
Deze even verplaatst naar de rookkamer T, T, & T is voor weetjes en niet voor vragen;)
Thnx Ewald, ik zal volgende keer wel opletten. 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan