BasBQ
Beef en Steak

Pizzasteen kopen

 
 

Hermanusb

Kooltjesharker
Berichten
198
Ik gebruik al jaren een pizzasteen die ik gekocht heb via een bepaalde website.
Het is misschien niet de goedkoopste maar m.i. Wel met afstand de beste.

Voor wie nog een pizzasteen nodig heeft of voor in eem oven.

Www.3-2-1-pizza.nl

Keuze uit div maten en oof cirkels
 
Niet om je topic af te kraken, maar die van mij was ?5,50 (in de aanbieding bij de Sligro). Gaat (nog) geen jaren mee, maar wel al aardig wat pizza's.
Volgens mij vergelijkbaar met die van de Xenos (kosten volgens mij ?9,50).
 
Wel humor.

Ik kocht mijn steen ergens einde gulden tijdperk en kwam die site weer tegen

Omdat ik een mooie ronde steen wil hebben en hun slijpen ze op maat dacht ik misschien maar doen voor de Weber.

Denk dat ik nu maar eens op die kachelsite ga kijken.
 
Deze steen soort is overigens een erg zachte steen die erg makkelijk te zagen/bewerken is.
Het stelt dus niet veel voor om deze mooi rond te maken.  ;)
 
Goeie tip.
Ik gebruik zelf een paar dikke chamotte stenen in de oven om brood op te bakken en de oven wat beter op temperatuur te houden. Topspul. Inderdaad wel een beetje broze steensoort. Maar het is vaak vele malen goedkoper dan een 'echte' pizzasteen, al zie je die inderdaad ook nog wel eens in de aanbieding.
Voor op de BBQ zijn de dunnere stenen van harder materiaal, zoals de standaard pizzastenen van Big Green Egg of Weber wel prettiger, maar ja, erg veel duurder.... en als je ze laat vallen zijn ze net zo stuk als die el cheapo's :)
 
El Fumarole zei:
Voor op de BBQ zijn de dunnere stenen van harder materiaal, zoals de standaard pizzastenen van Big Green Egg of Weber wel prettiger, maar ja, erg veel duurder.... en als je ze laat vallen zijn ze net zo stuk als die el cheapo's :)

Mijn el cheapo brak gewoon midden in een baksessie. Dan sta je ook even l*llig te kijken..... Terwijl hij nog niet eens heel heet was, een graad of 250?. Mijn Big Green Egg steen is al ruim over de 300? geweest. Maar was de goedkope niet gebroken, had ik die natuurlijk nog steeds gebruikt. Want ze zijn idd behoorlijk aan de prijs, de BGE stenen.
 
Die " dure " steen van weber is die duur omdat hij hard en licht moet zijn?
het gaat erom dat de steen zoveel mogelijk warmte vast kan houden.

Kan me nl bijna niet voorstellen dat een steen van 6 mm dik net zoveel warmte kan vasthouden dan 1 van 40 of 50 mm dik.

ik heb mijn steen altijd in de oven liggen, ook omdat de oven dan gewoon minder warmte verliest bij het openen van de deur.

lijkt me dat de Weber dat niet lukt.
 
Kun je voor een pizza steen ook ,bijvoorbeeld graniet of marmer gebruiken en zou dan de dikte moeten zijn.

Greetz,
Blefke
 
Terug
Bovenaan Onderaan