BasBQ
Beef en Steak

Pizzaring met steen merkloos van MP en de eerste pizza's!!

 
 
 
 

dave79

Stoker
Berichten
384
Gister de ring en steen binnen gekregen die verkocht worden op Marktplaats voor 69 euro per set.
De Afwerking en kwaliteit is goed, ook de 12mm dikke steen heeft zich goed gehouden de eerste run.
Pizza's maken valt toch best tegen maar de vorm en dikte was met nr 2 al wat beter, alleen de temp moet verder omhoog alleen gister alleen brikketen in huis.
eerste run op 260 graden en met de tweede zat de temp nog maar op 230.















Dikte met nr 2 al wat beter en iets sneller eraf gehaald, alleen met een hogere dome temp zal hij net wat mooier kleuren.
 
Mooi! Lekkere pizza.

Ik heb ook wel interesse in zo'n ring vandaar wat vragen over de ring zelf: Zie ik het nou goed dat de ring afloopt? De deksel ligt er scheef op? Hoe rust de ring op het rooster? Betaal je 70 euro incl. verzendkosten of excl?

Zou je wat detailfoto's willen maken van de ring zelf rondom en hoe hij op het rooster rust?
 
Lekker veel oefenen... leuk en lekker!
 
Bodem ziet er al goed uit. Wat Sander zegt, lekker veel oefenen!

Als je je rooster op kop legt, heb je geen last van de handgreep
 
ik heb dezelfde besteld en is net bij mij afgeleverd.
dit weekend maar eens gaan proberen :)
 
Rij even langs de bouwmarkt (of wellicht via een andere weg) en regel wat droog openhaard hout.
Met een bijl wat fijner hakken (dikte panlat) en 5 minuten voordat je de pizza's erop legt leg je dit achterin de Weber.
Je krijgt dan achterin een prachtig vuurtje, en de temperatuur schiet door tot over de 350 graden.
Hiermee is je pizza niet alleen eerder klaar, maar de bodem is ook veel lekkerder!

Zoek maar eens op het forum, zijn meerdere foto shoots (waaronder van mij) waar je dit in zn werk ziet.
Gewoon blijven oefenen, wordt steeds beter is mijn ervaring.
 
De ring heb ik wat aangepast om perfect op de onderhelfd aan te sluiten door de gaten net wat verder uit elkaar te boren, en heb niet meer naar de bovenzijde gekeken, hier zit om de boutgaten genoeg speling om dit ook weg te werken.

Het is waarschijnlijk een zelfbouw product maar zeker een goede voor doel, voor 50 euro minder is hij voo mij perfect.

Morgen weer een pizza lunch en idd nog ff langs de Bouwmarkt of BB.
 
Markv zei:
Rij even langs de bouwmarkt (of wellicht via een andere weg) en regel wat droog openhaard hout.
Met een bijl wat fijner hakken (dikte panlat) en 5 minuten voordat je de pizza's erop legt leg je dit achterin de Weber.
Je krijgt dan achterin een prachtig vuurtje, en de temperatuur schiet door tot over de 350 graden.
Hiermee is je pizza niet alleen eerder klaar, maar de bodem is ook veel lekkerder!

Zoek maar eens op het forum, zijn meerdere foto shoots (waaronder van mij) waar je dit in zn werk ziet.
Gewoon blijven oefenen, wordt steeds beter is mijn ervaring.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1200.0
 
Pizza blijft mooi op de Q!
 
Misschien dit weekend ook weer eens doen. Ik heb nog een Dutch Pizzaring, van een paar jaar geleden. Mijn ervaringen zijn niet zo goed. Geef hem nog een kans, als het dan weer geen goed resultaat geeft gaat hij in de verkoop en ben ik er klaar mee.
 
Ff een zakje aanmaakhout gehaald, 5 stukjes achter in de Q en bijna direct naar de 400 graden!

Pizza was perfect!!  B-)





 
Dat is niets te duur! Hoe is deze aanbieder te vinden via marktplaats?
 
Dankjewel! Inmiddels had ik de advertentie al wel gevonden, maar waarom ik deze eerst niet gevonden kreeg...  :blush::D
 
No problem!

En er zat btw ook een rvs plaat bij voor opdienen en/of transport (ik gebruik m ook als schep.... :blush:) en een pizzasnijder bij voor dat geld!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan