BasBQ
Beef en Steak

Pizza van de Big Green Egg

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Vandaag eindelijk eens het ei een heel stuk hoger op gestookt en pizza gemaakt. Weer een paar dingen geleerd. Mijn pizzasteen is te groot voor de medium, daardoor krijg ik hem niet hoger dan 343?C - 650?F. Op zich niet erg want dat ook de temperatuur die ik wilde hebben maar voor hogere temperaturen zou je met een medium dus een kleinere steen moeten hebben.
Ik heb Domi's pizza recept gebruikt dat hier op het forum rondzwerft, dat was erg lekker, een blijverdje. Ga wel met de toppings spelen want ik heb de smaak te pakken :)

Een andere les is dat ik volgende keer nog meer houtskool in het eitje stop, ik gebruik die gele zakken van de Sligro en die zijn zo op op die temperatuur :)
De pizza op de steen krijgen was geen probleem en dat was waar ik het meeste tegen op zag, maar met twee van die halve maantjes die ze in de kookwinkel verkopen leg je hem er zo op. Een pizzapeel is misschien wat voor de toekomst.

genootschapbgepizza-1.jpg


genootschapbgepizza-2.jpg


genootschapbgepizza-3.jpg
 
Ziet er er goed uit! Fijn dat het goed gelukt is.
 
Die bodem ziet er mooi uit. Wat vond je van de bodem? (los van het recept dan h?, want dat dat geweldig is weten we al ;) )
 
die zien er heel goed uit Dennis, leuk om dat ook eens uit te proberen op je eitje
 
Mario! Bellisimo!

Waarom meer kolen de volgende keer?
 
Ik ben zelf niet zo van de pizza, maar deze ziet er wel erg mooi uit Dennis.  :)
Perfecte bodem ook zo te zien.

Mac
 
Ik ben niet zo'n pizza fan, maar als ik deze zie heb ik wel zin in pizza.  ;D
 
Nou, ik ben wel een pizza fan en deze ziet er zeer smakelijk uit. Hoelang heb je de pizza op de steen gehad?
 
Pizza heeft 8 minuutjes er op gelegen. Volgende keer meer kolen omdat ze op waren en de temperatuur bij de tweede pizza inzakte.
De bodem was erg lekker, heel krokant. Een aanrader!
 
:mad: :mad: Ik lust geen kaas en geen tomaten. Al vanaf toen ik nog heel schattig was ::)
En als ik dit dan weer zie, dan baal ik daarvan :mad: :mad:
 
Je kunt toch ook pizza's met andere toppings en saus maken Bert?
 
Denk dat baconjam ook lekker is op de bodem
 
Terug
Bovenaan Onderaan