Beef en Steak

Pizza time.

Wauw heerlijke pizzas in een top tijd. ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹ Mooi apparaat hoor ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป Maar zoals je aangeeft met een kamdo denk ik enigsinds overbodig..

Wauw heerlijke pizzas in een top tijd. ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹ Mooi apparaat hoor ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป Maar zoals je aangeeft met een kamdo denk ik enigsinds overbodig..
Ik ben het daar absoluut niet mee eens. Kan je op een kamado lekkere pizza maken? Ja.. Is het te vergelijken met die van een ooni? Nee..

Niet alleen stook je je compleet krom om die kamado op hoge temp te krijgen en te houden, de tijd dat je pizza op de kamado ligt zorgt er ook voor dat je deeg gewoon anders bakt en je toppings te lang door bakken.

De Ooni is bij mij met hout op 10-15 min warm en een pizza is klaar in 60-90 seconden. Ondertussen heb ik de techniek onder de knie maar in het begin was ik echt aan het tellen in m'n hoofd om te weten wanneer ik de pizza weer ging draaien. Waarom? Als je hout gebruikt dan monteer je de schoorsteen maar raden ze ook aan om de deur te sluiten. Iets wat je bij gas absoluut niet mag doen. Als je de deur sluit zie je vervolgens helemaal niet of je pizza compleet verkoolt, iets wat helaas erg snel kan gaan aangezien de Karu vrij compact is en de pizza dus dicht bij het vuur ligt.

Zoals Frits al zei draai je ongeveer elke 20 seconde de pizza. Het liefst met een turning peel om een hoop gepruts te voorkomen.

Lang verhaal kort.. Ja, pizza van de kamado kan prima. Echter, het resultaat is, wat mij betreft, stukken beter bij de Ooni

Sander, dat is een goede vraag, durf het alleen niet met zekerheid te zeggen.
Maar denk haast van niet, het bakje waar het hout of de pellets in gaan moet namelijk eruit als je de gasoptie erin zet.
Maar het is een goede vraag om uit te zoeken.
Maar dit is echt tof speelgoed.

Het gaat wel snel natuurlijk, kan je geen smoker box o.i.d. tegen de gashouder zetten? En wellicht de ruimte eerst met rook laten vullen voor de pizza erin gaat?

Arno, dan wordt het een gerookte pizza en dat is denk toch echt iets anders dan het effect van een houtgestookte oven.

De ruimte in de Karu is erg beperkt. Een smoker box voor het gas zetten lijkt me daarom geen fantastisch idee. Gooi er dan gewoon een paar stukjes hout in en je hebt een prachtige pizza met het gewenste resultaat. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? ;)

OMG Frits, ik ben stinkend jaloers. Wat een gaaf apparaat. Filmpje laat precies zien waar ik benieuwd naar was. Maak je ook een filmpje als je een steak gaat grillen in de pizza oven? Zou dat ook zo graag eens proberen. Na de fotoโ€™s van Marc en jou lekkere plaatjes ben ik wel om, nu enkel de financieel directeur nog...

Terug
Bovenaan Onderaan