Beef en Steak

Pizza time.

Frits

Administrator
Forumleiding
Nadat ik van de week een heel mooi pakket van Dennis had gekregen, was vandaag de dag om de Ooni pizza oven voor het eerst te gebruiken.

9B51A88C-CDBB-48EC-8893-738BBC569E73.jpeg

74CCF10A-DF4B-4EEA-AE80-F03216841D67.jpeg

Gisteren het deeg gemaakt volgens het recept van de masterclass filmpjes op YouTube. Vandaag het vormen van de pizza’s op de wijze van de filmpjes.

DD66FB4B-D59B-4B6D-ABE7-DF07D14E1F66.jpeg

DAA144D3-12C1-4E5C-9413-BA568FD742D7.jpeg

Omdraaien en nog een keer indrukken zonder de rand te raken.

B8594DCE-28E6-4F31-ABB7-D1E6A4C8AB2F.jpeg

62199FAA-28BF-4719-A709-9779BCB782BC.jpeg

Tijd voor beleggen.

BA20410F-7C64-49AF-871C-38FED5DF3745.jpeg

DAED9C94-778B-444D-A30A-4F0DAC6E6C0A.jpeg

27B531EF-13EC-472B-9AFD-A6C698A0540B.jpeg

B20BF972-3A6E-4892-B8B6-3C57461E2CFB.jpeg

301712D8-F8ED-402A-B074-72F0B64232BE.jpeg

017F4C68-55E7-403C-B1F1-6790EDC1FB9C.jpeg

A28953D3-D570-41BB-8517-F0847EBB9F91.jpeg

Heel heel blij met mijn nieuwe Ooni. Pizza’s in anderhalve minuut. Geweldig!
Dennis nogmaals heel hartelijk bedankt.

Bedankt voor het kijken.

Laatst bewerkt:
Oh man, ik krijg meteen weer trek! De Ooni gaat op het verlanglijstje.

Mooi speeltje. Pizza's zien er lekker uit. 😋

Mooi spul Frits
Zo te zien gaat het inderdaad keihard 😁

Ps
Wist niet dat je piano speelde

1,5 min pffff

Maar eh, zijn ze ook lekkerder?
Kijk dat is altijd subjectief. Ik vond ze heerlijk, maar dat vind ik ze ook van de Kamado of oven. Deze garing van de korst lukt mij alleen op de Kamado of de Ooni.
Wat ik wel fijn vind is dat door de korte tijd iedereen snel zijn pizza krijgt.

Kijk dat is altijd subjectief. Ik vond ze heerlijk, maar dat vind ik ze ook van de Kamado of oven. Deze garing van de korst lukt mij alleen op de Kamado of de Ooni.
Wat ik wel fijn vind is dat door de korte tijd iedereen snel zijn pizza krijgt.
Mooie plaatjes! Lijkt me superhandig als je visite hebt, mooi lopende band werk op deze manier.
Welke garing bedoel je precies?

Als je pizza’s op deze temperatuur maakt blaast de rand mooi op.

Wat ziet dit er toch ontzettend leuk uit Frits.
1. Enorm jaloers op die Ooni
2. Kinderen die betrokken zijn bij het eten maken
3. Kinderen die ff tegen jou denken te moeten zeggen wat je moet doen (filmpje, haha geweldig)
4. Alleen maar mooie pizza's, tijdens het scrolllen, was het 'oja die is ook goed, oh deze nog lekkerder..'

De laatste zou mijn bestelling zijn!

Is het niet nodig om het schoorsteentje erop te zetten trouwens?
Als ik anderen (online/youtube) hem zie gebruiken staat er altijd zo'n schoorsteentje op.

En dan nog kritisch, want als ik een buitenkeuken gebouwd krijg ooit (wacht op goedkeuring directie) dan wil ik er ook eentje.
Dus de kritische vraag: Gas of pellet Ooni, mis je nu een beetje het houtoven idee of?

EDIT: ik zie nu dat je de Multi-Fuel variant hebt, dus je kan beide uitproberen.. :')
Dat is natuurlijk de ultieme versie, ik zie het al weer..

PS.
Ik heb nog in mn telefoon gekeken maar zie echt geen gemist appje of oproep van jouw.. kijk je telefoon ff na, zal iets niet goed gaan ;)

Laatst bewerkt:
@SandyMan, deze kan inderdaad op gas en hout. Als je met hout wil stoken dan moet de schoorsteen erop, met gas juist niet.

Aangezien dit de eerste keer op de Ooni was heb ik bewust gekozen voor gas. Dit geeft constante warmte en ik hoef me geen zorgen te maken om steeds hout toe te voegen.

Ga hem echt nog wel een keer met hout stoken maar dan wil ik eerst het gebruik goed in de fingers hebben.

De pizza moet in de anderhalve minuut echt een paar keer gedraaid worden. Daarvoor is er een speciale schep om dat makkelijk te doen zonder de pizza uit de oven te schuiven en zonder er met je handen aan te zitten.
Deze heb ik intussen besteld.
Ook een pizza schep met gaatjes schijnt fijn te zijn om het overtollige maïsmeel kwijt te raken.
Een borstel om de steen schoon te maken is ook wel heel handig.

Jeetje 1.5 min dat is turbo werk zeg! Lijkt bijna te snel.
Maar resultaten zijn zeer mooi!

Mooie pizza’s gebakken en ook nog zelf de bodems gemaakt 👍🏻

Kijk, dat zijn nou eens hele mooie Pizza's,

@SandyMan,
..
Ga hem echt nog wel een keer met hout stoken
Oke dus dán moet ik mijn telefoon bij de hand houden?
Haha grapje.

Bedankt voor alle antwoorden die ik zocht. Heb het idee alvast licht in gemasseerd hier thuis tijdens de lunch.
Een gasser is natuurlijk wel ideaal met snelheid en inderdaad de 'no-worries' ben benieuwd of je echt een beetje rook/hout smaakje krijgt bij pellets of dat het voor die ene minuut wel mee valt.. Hou ons maar weer betrokken bij de volgende, altijd leuk om wat anders gebruikt te zien worden dan een kamado of weber!

@mrooding zegt dat wanneer je met hout stookt een echt hout gestookte oven pizza proeft. Dus dat ga ik wel een keer doen.

Wat een gaaf ding Frits! Ik heb wel eens met een eerdere versie van de Uuni gewerkt, op pellets. Ik snap goed wat je zegt over het comfort en de constante warmte van gas. Ik vond het met pellets best hard werken... Wat ik me nog afvraag. Kun je ook warmte halen uit gas en af en toe een pellet erbij gooien voor de rooksmaak? Dat zou dan het beste van beide werelden geven.

Sander, dat is een goede vraag, durf het alleen niet met zekerheid te zeggen.
Maar denk haast van niet, het bakje waar het hout of de pellets in gaan moet namelijk eruit als je de gasoptie erin zet.
Maar het is een goede vraag om uit te zoeken.
Maar dit is echt tof speelgoed.

Lezen op dit forum is niet goed voor mijn portemonnee.
Nog maar net de kamadowereld ingetuimeld en daar intussen ook aardig wat accessoires gekocht voor mijn Q.
Pizza's op de kamado lukt aardig maar bij het zien van dit speelgoed krijg ik er ook wel interesse in (zeker omdat iedereen hier thuis ook wel fan is van pizza) maar vrees dat de vrouw overtuigd krijgen niet zo eenvoudig zal zijn deze keer.

Lezen op dit forum is niet goed voor mijn portemonnee.
Nog maar net de kamadowereld ingetuimeld en daar intussen ook aardig wat accessoires gekocht voor mijn Q.
Pizza's op de kamado lukt aardig maar bij het zien van dit speelgoed krijg ik er ook wel interesse in (zeker omdat iedereen hier thuis ook wel fan is van pizza) maar vrees dat de vrouw overtuigd krijgen niet zo eenvoudig zal zijn deze keer.

Zoals zo vaak met zulke dingen zijn ze pas overtuigd als ze het geproefd hebben. Althans, dat werkt bij mij gelukkig zo. Beetje koppig zijn en aanschaffen en dan vergeet ze de prijs zo 😂

Terug
Bovenaan Onderaan