BasBQ
Beef en Steak

Pizza time!

Krijg jij je temperatuur hoog genoeg met de deflector op de onderste stand?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Het duurde wel een tijd, maar zoals op de foto te zien is is de steen ruim boven de 300 graden, dus ja.
Wel met de margriet er af, ik heb het idee dat dat veel scheelt. Gaat denk ik om 25% meer ruimte voor de warme lucht om er uit te knallen, en dus meer trek, en dus hogere temperatuur.
 
@Pim zo dus
IMG_20201215_124349.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Pim
Het duurde wel een tijd, maar zoals op de foto te zien is is de steen ruim boven de 300 graden, dus ja.
Wel met de margriet er af, ik heb het idee dat dat veel scheelt. Gaat denk ik om 25% meer ruimte voor de warme lucht om er uit te knallen, en dus meer trek, en dus hogere temperatuur.
Ik haal dan ook de margriet er helemaal af, dan stookt ie echt makkelijker heet ja!
 
Ralph de kok heeft leuk filmpje over pizza gemaakt op zijn youtube kanaal.. in dat filmpje legt die ook een paar opstellingen uit. Zelf ook geprobeerd zoals door hem uitgelegd en dat bevalt prima


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo had ik hem de laatste keer ook maar dan zonder die platesetter die direct onder de steen ligt. Ik had dus de steen direct op het rooster.
Zou ook niet heel veel uit moeten maken, alleen als je er veel achter elkaar wilt maken. Maar ik heb hem toch leggen, dus kan ie er wel op ook.
 
Man man man. Heerlijk joh. Mijn inziens mag je Q nog heter! Probeer eens op 400 om luipaard korts te creëren!
 
Ziet er top uit. is het gek dat ik hier trek van krijg om 8.15?:oops:

Heb het zelf ook geprobeerd maar helaas niet het resultaat waar ik op hoopte. Het viel me echt tegen dat het vormen tot een mooie bodem een kunst is. Of ik ben er gewoon niet handig in :( Ik kreeg geen mooie dunnen bodem omdat het deeg steeds terug wilde naar oorspronkelijk vorm. oefenen maar...
 
@Rene94 Dat had ik de eerste 3 keer ook. Deze keer, mede dankzij het recept en de uitleg in het filmpje, niet. Ik heb me daar dan ook precies aan gehouden, waar ik normaal nog wel eens mijn eigen manier er op na houdt bij een recept of methode.
 
@Rene94 Dat had ik de eerste 3 keer ook. Deze keer, mede dankzij het recept en de uitleg in het filmpje, niet. Ik heb me daar dan ook precies aan gehouden, waar ik normaal nog wel eens mijn eigen manier er op na houdt bij een recept of methode.
Ga ik deze ook maar eens proberen!
 
Als het deeg terug wil naar de oorspronkelijke vorm moet je het even tien minuutjes laten rusten, dat scheelt vaak al een hoop.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Leuke post en het resultaat ziet er ook super uit! Dit weekend staat de pizza van de Kamado voor de tweede keer bij ons op het programma. Eerste keer was goed, maar zeker ruimte voor verbetering. Met name v.w.b. het deeg en uitrollen het geheel netjes op de pizzasteen krijgen ging niet echt soepel (het deeg plakte nogal). Hoe heb jij dit gedaan? Je post geeft sowieso al een aantal tips die ik zeker ga gebruiken! Bedankt! 👍
 
Dat is het grappige met dit recept/deze methode. Het deeg plakt nauwelijks, en ik kon de deegplak gewoon oppakken en het overtollige maismeel eraf schudden. Daarna zonder iets eronder op de schep, daar de topping er op, en hij schoof er alsnog zo af de steen op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan