BasBQ
Beef en Steak

Pizza time!

 

Robkrekel

Stoker
Berichten
488
Gisteren voor de vierde keer pizza gemaakt op de kamado. Veruit de beste pizza tot nu toe, met het deeg volgens de Pizza masterclass

Deeg vrijdag uur of 17:00 gemaakt, twee bolletjes, en laten rijzen in de koelkast. Zaterdag rond 13:00 uur uit de koelkast gehaald, en om 17:30 zag het er mooi uit
IMG_20201212_180028.jpg


Stretchen, een kunst op zich, ging redelijk. Beleggen met een topping van zelfgemaakte (of door vriendinlief eigenlijk) tomatensaus, kaas, blokjes chorizo en salami, en blauwe kaas voor vriendin
IMG_20201212_180035.jpg


Het ziet er zo al goed uit moet ik zeggen. Kamado was inmiddels op temperatuur en ik schoof de pizza er heel makkelijk op. De tip van de dag is de margriet eraf halen, niet alleen voor de betere trek in de kamado, maar je kan zelf ook beter in de gaten houden wat er gebeurd
IMG_20201212_180225.jpg


Lekker warme steen!
IMG_20201212_180333.jpg


En inderdaad, 3-4 minuten later kwam deze pizza er af.
IMG_20201212_180635.jpg


Wauw! Ik was helemaal een beetje trots, want na de vorige pogingen, die lekker waren maar vergeleken met deze maar aardig, vond ik het best weer spannend om pizza te maken. De randen zien er in ieder geval goed uit
IMG_20201212_180712.jpg


De bodem is super krokant geworden
IMG_20201212_180825.jpg

En hij was super, aldus vriendin.

Nou, dan die van mij ook maar stretchen en de topping er op. Voor mij met chorizo, salami en jalapeno, naast de tomatensaus en kaas
IMG_20201212_181358.jpg


En een paar minuten later er af en op de plank
IMG_20201212_182115.jpg


Snijden maar
IMG_20201212_182136.jpg


Poh!
IMG_20201212_182211.jpg


Wat was dit gruwelijk lekker. Dat ga ik vaker doen, of ik nu wil of niet. Volgens vriendin beste pizza die ze ooit gehad had, ik vond hem ook super, en benaderde of was gelijkwaardig aan de pizza vesuvius die ik ooit in Londen gehad heb.

Note to myself: Beter stretchen leren, dus vaker doen

Vraag: De randen zijn nog niet mooi bruin, maar ik kon ze er niet langer op laten leggen. Insmeren met een heeeeeel klein beetje olie voor ze er op gaan?
 
Die zien er beide goed uit

Nog effe in ik ga ook zelf maken 😱
 
Mooie bodem!

die randen zijn mijn grote vraag. Want mooi gerezen maar niet de donkere blaren erop. Misschien even met de gasbrander er langs ; alsof je crème brulee maakt?
 
De tip om de randen dunner te maken heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Volgende keer maar, dat is ook een onderdeel van stretchen, en dat is toch echt vaker doen zodat het beter gaat.

Ik gebruik nu Fire Up houtskool van de sligro, prima voor low en slow, maar voor pizza ga ik misschien eens een andere zak halen.
 
Die zien er geweldig lekker uit Pizzabakker Roberto!
 
Heerlijk recept voor deeg, gebruik het nu ook. Deze week ook maar weer keer maken want zie nu zoveel pizza’s voorbij komen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wauw. Ziet er geweldig uit.
Bezorg je ook?
 
Ik smeer de randen meestal dun in met olijfolie. Dat werkt goed, al zien deze er beter uit dan dat het mij is gelukt.
 
Dat ziet er bijzonder smakelijk uit! Dat ga ik zeker ook eens proberen.
 
Goed gedaan hoor! Precies zoals ik hem ook zou willen, krokante bodem en mooie luchtige randen, is me nog niet gelukt na 3 pogingen maar we blijven proberen! Heb ook nog geen recept gebruikt dat hij overnacht in de koelkast rijst, misschien volgende keer toch proberen
 
Zou ik gewoon doen Pim. Let er wel op dat je ze onderin de koelkast zet. De vorige keer had ik er eentje bovenin en eentje onderin gezet, en dat maakte behoorlijk verschil, waarschijnlijk door het temperatuurverschil die er in een standaard koelkast is. Onderin is uiteraard kouder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pim
Gisteren voor de vierde keer pizza gemaakt op de kamado. Veruit de beste pizza tot nu toe, met het deeg volgens de Pizza masterclass

Deeg vrijdag uur of 17:00 gemaakt, twee bolletjes, en laten rijzen in de koelkast. Zaterdag rond 13:00 uur uit de koelkast gehaald, en om 17:30 zag het er mooi uit
Bekijk bijlage 12845

Stretchen, een kunst op zich, ging redelijk. Beleggen met een topping van zelfgemaakte (of door vriendinlief eigenlijk) tomatensaus, kaas, blokjes chorizo en salami, en blauwe kaas voor vriendin
Bekijk bijlage 12847

Het ziet er zo al goed uit moet ik zeggen. Kamado was inmiddels op temperatuur en ik schoof de pizza er heel makkelijk op. De tip van de dag is de margriet eraf halen, niet alleen voor de betere trek in de kamado, maar je kan zelf ook beter in de gaten houden wat er gebeurd
Bekijk bijlage 12848

Lekker warme steen!
Bekijk bijlage 12849

En inderdaad, 3-4 minuten later kwam deze pizza er af.
Bekijk bijlage 12850

Wauw! Ik was helemaal een beetje trots, want na de vorige pogingen, die lekker waren maar vergeleken met deze maar aardig, vond ik het best weer spannend om pizza te maken. De randen zien er in ieder geval goed uit
Bekijk bijlage 12851

De bodem is super krokant geworden
Bekijk bijlage 12852
En hij was super, aldus vriendin.

Nou, dan die van mij ook maar stretchen en de topping er op. Voor mij met chorizo, salami en jalapeno, naast de tomatensaus en kaas
Bekijk bijlage 12853

En een paar minuten later er af en op de plank
Bekijk bijlage 12854

Snijden maar
Bekijk bijlage 12855

Poh!
Bekijk bijlage 12856

Wat was dit gruwelijk lekker. Dat ga ik vaker doen, of ik nu wil of niet. Volgens vriendin beste pizza die ze ooit gehad had, ik vond hem ook super, en benaderde of was gelijkwaardig aan de pizza vesuvius die ik ooit in Londen gehad heb.

Note to myself: Beter stretchen leren, dus vaker doen

Vraag: De randen zijn nog niet mooi bruin, maar ik kon ze er niet langer op laten leggen. Insmeren met een heeeeeel klein beetje olie voor ze er op gaan?
Vraagje: hoe was jou opstelling in de kamado? Daar lees ik ook verschillende verhalen over.
 
Ik heb een divide en conquer. Deflector op de laagste stand, rooster op de hoogste, oude deflector op het rooster, en direct daarop een pizzasteen. Wat de deflector op het rooster doet is niets meer of minder dan de pizzasteen dikker maken, en dus meer warmte vast houden. Als ik er aan denk zal ik nog even een foto maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pim
Ik heb een divide en conquer. Deflector op de laagste stand, rooster op de hoogste, oude deflector op het rooster, en direct daarop een pizzasteen. Wat de deflector op het rooster doet is niets meer of minder dan de pizzasteen dikker maken, en dus meer warmte vast houden. Als ik er aan denk zal ik nog even een foto maken.
Krijg jij je temperatuur hoog genoeg met de deflector op de onderste stand?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik heb een divide en conquer. Deflector op de laagste stand, rooster op de hoogste, oude deflector op het rooster, en direct daarop een pizzasteen. Wat de deflector op het rooster doet is niets meer of minder dan de pizzasteen dikker maken, en dus meer warmte vast houden. Als ik er aan denk zal ik nog even een foto maken.
Bedankt Rob!
Ik zie op sommige filmpjes dat ze het rek van de platesetter omdraaien zodat de deflectors hoger in de kamado komen te liggen, of moeren op de platesetters leggen en daarop de steen leggen. Ik weet niet of het allemaal veel uitmaakt, gewoon maar trial en error denk ik. Ga de volgende keer wel dit deegrecept gebruiken!👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan