Beef en Steak

Pizza perfecie

Kyrti

Pitmaster
Geïnspireerd door de discussie in een ander draadje (@tdp), en omdat de vrouw des huizes vandaag de deur uit is, besloot ik een lekkere simpele maaltijd te maken: pizza! Ik was een beetje laat met het bedenken om foto's te maken, dus het ontdooiproces staat er helaas niet op. Gelukkig had ik het deeg al zo'n twee weken geleden gemaakt en ingevroren.

1000008230.jpg

Ontdooid en klaar om gevormd te worden!
Voor de saus heb ik het simpel gehouden: een blikje tomatenpuree 1-op-1 gemengd met water en op smaak gebracht met wat gedroogde kruiden (basilicum, oregano en knoflookpoeder).

1000008231.jpg

1000008232.jpg
1000008233.jpg
1000008234.jpg

Heerlijk simpel. Mozzarella, jong belegen kaas en peperoni.
1000008237.jpg
1000008242.jpg

1000008245.jpg

En dan de oven in! Met een goed hete oven gaat het verrassend snel...

1000008247.jpg

In ongeveer 1 minuut ben je al klaar!

1000008250.jpg

Nog even een blik op die perfecte onderkant...

1000008248.jpg

Het was weer heerlijk, simpel is vaak het beste! Altijd geweldig om wat pizzabollen op voorraad te hebben 🤩

Geen betere raad dan voorraad. Moet je hierbij de pizza ook draaien?

Prachtige foto! Ik moet zeggen, ik maak geen foto's meer als de pizza eenmal in de Ooni ligt. Even tien seconden niet opletten en de pizza is zwart aan 1 kant.... 😅
Fotos maken tijdens het bakken is inderdaad een kwestie van jongleren 😂

Lekker man, zo’n oven staat al een tijdje op m’n verlanglijstje. Als ik dit zie krijg ik er alleen maar meer zin in!

Ca. Een jaar! Ik ben er erg blij mee. Wilde aanvankelijk voor een oony gaan maar na wat research deze uit Duitsland laten komen
Wat heeft je over de streep getrokken om dit aan te schaffen ipv een Oony?

Daarnaast valt er dus ook nog wat voor te zeggen dat je geen losse temperatuurmeter nodig hebt en de gasdrukregelaar erbij mee komt voor hoe ik het zo snel zie.

Gozney is een mooie leverancier erbij! Zeker een geduchte concurrent van de Ooni.
Zelf een Ooni 12" en ik moet zeggen dat ik de temperatuur meter niet echt mis.

Nee zelfde hier. De temperatuur kijk ik totaal niet naar. Kijk meer naar de grote van de vlam tijdens het bakken.

Een thermometer erop die altijd de steen temperatuur aangeeft zou handiger zijn. Dan kan ik de infrarood thermometer weglaten.

Gozney ziet er zeker goed uit. Mooi ontwerp ook. Destijds voor Ooni gekozen omdat dat me de veilige keuze leek. Heel tevreden mee maar Gozney had net zo goed gekunnen achteraf

Nee zelfde hier. De temperatuur kijk ik totaal niet naar. Kijk meer naar de grote van de vlam tijdens het bakken.

Een thermometer erop die altijd de steen temperatuur aangeeft zou handiger zijn. Dan kan ik de infrarood thermometer weglaten.

Gozney ziet er zeker goed uit. Mooi ontwerp ook. Destijds voor Ooni gekozen omdat dat me de veilige keuze leek. Heel tevreden mee maar Gozney had net zo goed gekunnen achteraf
@Edwin84 + 1. De Gozney is zeker een mooi alternatief.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Mooi apparaat en lekkere pizza! Ik moet het nog steeds oefenen 😂 vaak zwarte randen en geen gare bodem op mij Ooni 😩

Mooi apparaat en lekkere pizza! Ik moet het nog steeds oefenen vaak zwarte randen en geen gare bodem op mij Ooni
Welke temperatuur is de steen als je begint/ hoe lang warm je op?

Zelf begin ik als de steen 430 of hoger is. Als je de pizza erin doet gas naar laagste stand. Dan is de bovenhitte een stuk minder heftig en verbrand de korst niet bovenop.

Als dit goed gaat kun je in latere sessies altijd de bovenhitte iets heter zetten.

Het scheelt ook veel als je de saus op kamertemperatuur hebt en niet direct uit koelkast. Anders koelt het deeg erg af.

Welke temperatuur is de steen als je begint/ hoe lang warm je op?

Zelf begin ik als de steen 430 of hoger is. Als je de pizza erin doet gas naar laagste stand. Dan is de bovenhitte een stuk minder heftig en verbrand de korst niet bovenop.

Als dit goed gaat kun je in latere sessies altijd de bovenhitte iets heter zetten.

Het scheelt ook veel als je de saus op kamertemperatuur hebt en niet direct uit koelkast. Anders koelt het deeg erg af.
Bedankt voor de tip! Vooral het terugdraaien wanneer ik de pizza erin doe zal mogelijk wat helpen.

...

...
Goede tip! Ik was daar ook al mee aan het spelen afgelopen vrijdag. Het lijkt anders bijna op werken, pizza's bakken. 1 tel de andere kant in kijken en de pizza staat zowat in de fik

Terug
Bovenaan Onderaan