BasBQ
Beef en Steak

Pizza op de Koda 12

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.926
Meesten vaste lezers hebben het al elders gelezen.
Eindelijk ben ik eigenaar van een Ooni, vandaag de eerste ervaring..

Mooi deegje gemaakt, iets te veel voor de kitchenaid dus heb de mouwtjes moeten op stropen..

Eerste les geleerd: als het recept in procenten is uitgedrukt, moet je, als je wilt uitrekenen hoeveel bollen deeg je uiteindelijk wil hebben, wel alles mee rekenen.. Beetje onhandig omschreven zo, maar ik wilde dus 6 pizza's maken. Ik rekende 200g per pizza, dus begin met 1200g bloem. Maar alles wat er dan nog bij komt, kom je uit op 8 bollen van die 230g, haha.
6851951A-4490-4998-AF4C-FC02F315A5D7.jpeg


Het 4 uur rijstijd recept van de Pizza bijbel gehanteerd en 3,5 uur later de Ooni voorverwarmd.

BA886631-E5DF-4147-808F-27F4B4E68679.jpeg


En die wordt snel heet, zo blij mee.
Die paar druppels die nog op de Koda vielen verdampte met seconden.
Terug naar het deeg;
8A770CCA-D542-4CE4-94C7-626FFB5B7BB7.jpeg


Woooow!
2 pakjes saus uitgehaald (Sandys pizza saus, zie recepten deel).. Klaar om te beleggen..
Oké, we maken altijd pizza caprese, maar deze keer wilde we 3 "niet-comfort-zone" pizza's maken. Spoiler; alle 3 lekker 😂.

De Ooni was heet, we waren er klaar voor.
E777A23C-C3C8-4BF2-ACCC-1AA210DC995D.jpeg


Vanaf nu alleen nog foto's van pizza's die af zijn, want bij zo'n ooni heb je echt nergens meer tijd voor..

We begonnen met een caprese.
Mozzarella, pesto, tomaat en beetje parmazaan.
2935989F-8D1D-4104-984D-F225738C002B.jpeg


En daarna eentje met geitenkaas en rode ui.
958E7380-052B-4EBD-9FE5-AF906FE8ADE3.jpeg


Toen kwam de ultieme held van de avond. Ik ben iemand die echt nooit een pizza overweegt waar geen rode saus op zit, dit was de eerste.
Geitenkaas. Peer. Pijnboompitjes. Tijm. Honing.
Maken, maken, maken. Maken maken!!!
1D16844A-7689-4561-94F9-1C2D4C9C47F2.jpeg


Vervolgens eentje met pizza saus, pesto, rode ui, mozzarella en saucijs.
De Pizza was klaar, saucijs net niet.. Ja dan helaas de Pizza weer terug en dan is de rand zwart, het zij zo.
9E92C6A5-96ED-4669-8EBC-1BAE2525F77E.jpeg

Nog een caprese..
C1CA32DE-C290-4BD5-8C88-47D6E6420112.jpeg


En nog een kaas kaas ui pizza, beetje restjes opmaken..
43546C02-35F3-4128-9F0E-C3CC4ED14459.gif


En nog 2 bollen deeg over. Maar voor ons 4en was het wel goed geweest zo.
Droge pizza bodems nog even afgebakken en hopelijk zijn die morgen nog lekker om als Naanbrood te gebruiken bij een curry..
Wel leuk om te zien, ooni logo van de steen is een beetje te zien 😜
1672D466-B351-4CF0-A234-C338685F079B.jpeg


Bedankt aan @Bram, die alleen maar de wsm wilde kopen als m'n vriendin beloofde dat ik dan een ooni mocht.
Bedankt aan iedereen voor het vertrouwen, en bedankt voor het lezen. 😂
 
Eeeeindelijk.. Het is dan echt zo ver. En, is je vriendin al om?

Voor de eerste keer zien ze er erg mooi uit Sander! 😁
 
Woehoe!!

Eindelijk, en wat zien ze er lekker uit!

Mooi man.
 
Ik ben jaloers op je.
Wat een lekkere pizza's.
 
Bellisimo Sander.
In de Ooni app zit een calculator voor je deegbollen kan je werkelijk alles inzetten. Super handig, reken alleen op 5 gram verlies per bol bij het kneden. Dus wil je bollen van 200 gram vul dan 205 gram in.
 
Sander, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst 🥳
Ik hoop dat jullie nog heel lang van heerlijke pizza's mogen genieten 🍕🍷🍷
Complimenten voor de foto's 😍
 
Wow Sandro de Pizza Chef!
Dat ziet er belissimo uit man!
 
En de titel van Meesterbakker gaat naar…
Ze zien er heerlijk uit. Die met die geitenkaas ga ik volgende keer ook even proberen. Enigszins sceptisch over pizza zonder tomatensaus maar ben benieuwd!
 
Poeh, mooie run Sander. Hoe kom je op die pizza met peer dan?
De kitchenmaid hier heeft ook moeite met draaien. Probeer de volgende keer een recept met 500g bloem.
Heb inmiddels een andere deeghaak (Superdoughhook), want het deeg kroop steeds omhoog. Ben benieuwd.
 
Thanks allemaal!

Hoe kom je op die pizza met peer dan?
Bladzijde 230, van de PizzaBijbel ;)
Overigens, de geitenkaas rode ui is blz 184, en de pesto saucijs is 311. :)
 
Ik had 'm idd al ergens anders zien verschijnen.

Nu de vraag: is het echt een meerwaarde ten opzichte van pizza's bakken op de kamado? Ik speel er ook al even mee in mijn hoofd, en dan is er nog de vraag met welke brandstof. Ik zie dat je gas hebt en voor mij zou dat nog simpel zijn om gewoon even de slang te wisselen met de gas BBQ.
 
Ik had 'm idd al ergens anders zien verschijnen.

Nu de vraag: is het echt een meerwaarde ten opzichte van pizza's bakken op de kamado? Ik speel er ook al even mee in mijn hoofd, en dan is er nog de vraag met welke brandstof. Ik zie dat je gas hebt en voor mij zou dat nog simpel zijn om gewoon even de slang te wisselen met de gas BBQ.

Ik denk op instagram inderdaad, haha.
Meerwaarde moet je zelf weten..

Pizza's gaan in ieder geval razend snel.
(Echt niet weg lopen, zelfs niet op te telefoon kijken)
Ik had 4,5 eters (4 volwassenen + zoon van 3).
Ik had binnen 10 minuten de eerste 3 pizza's op tafel staan en de eerste was uiteraard nog heet.
Daarna per 2 gedaan, duurde ongeveer 5 tot 6 minuten in totaal (bakken van een pizza is ongeveer 90 seconden).

Napolitaanse pizza is alleen te maken op 400+ graden, lijkt me leuk eens te proberen.

Ik zet de Ooni Koda 12 aan, 25/30 minuten later is hij 410 graden, geen omkijken naar.

Verbruikt (volgens Ooni) ongeveer 300g gas per uur.

Ik heb 'm gekocht omdat ik het een super gaaf apparaat vind. Nu dus voor 250 euro vind ik niet duur.. Goed excuus om veel pizza's te eten in de toekomst. En ik hoef niet al m'n prijzige houtskool weg te fikken om een paar pizza's te maken.
 
Ik had 'm idd al ergens anders zien verschijnen.

Nu de vraag: is het echt een meerwaarde ten opzichte van pizza's bakken op de kamado? Ik speel er ook al even mee in mijn hoofd, en dan is er nog de vraag met welke brandstof. Ik zie dat je gas hebt en voor mij zou dat nog simpel zijn om gewoon even de slang te wisselen met de gas BBQ.
Vind ik, net als Sander, van wel. Je kan prima pizza's maken op de Kamado hoor. Jarenlang gedaan. Maar die Koda 12 slinger ik aan en bij mij kan binnen het kwartier de eerste pizza er op. Kost me bij de BGE toch al gauw een uur. Daarnaast neem ik hem regelmatig mee. Succes gegarandeerd.
 
Als ik dit zo lees mss eens op de wishlist zetten. En ook weer plaats voor zoeken :D
 
Prachtige creaties Sander, ziet er echt voortreffelijk uit. 👌🏻
 
Graag gedaan kerel 😎
Pizza’s zien er geweldig uit. Ik ben nu wel
nieuwsgierig hoe ze smaken natuurlijk (hint hint). Hier ga je veel plezier mee beleven TOP!
 
Terug
Bovenaan Onderaan