BasBQ
Beef en Steak

Pizza met mascarpone en verse truffel

 
 
 

Revers88

Pitmaster
Berichten
858
Vandaag heerlijke pizza gemaakt op de Masterbuilt 🤤.

Ingredienten:
Mascarpone
Verse truffel
Mozarella
Oesterzwammen
Gerookteham
Rucola
Cherry tomaatjes
Vers pizzadeeg

Materbuilt opgestookt naar 350 graden en ondertussen de eerste twee pizza’s belegd.

Ik heb wat kleinere pizzabodems gemaakt van vers deeg(wel gekocht). Vervolgens de mascarpone op smaak gebracht met zout en peper en gebruikt als saus. En de oesterzwammen even kort gebakken.
Bodem dus eerst ingesmeerd met deze mascarpone, vervolgens belegd met dunne plakjes tomaat, oesterzwammen, geplukte mozarella, stukjes ham en als laatste nog geraspte parmazaanse kaas.

Inmiddels was de kamado gereed met de bekende opstelling. Hoge platesetter met daarop 4 moeren en vervolgens de originele platesetter(die gebruik ik ook als pizzasteen).
Pizza’s erop en na enkele minuten zijn ze dan perfect. Vervolgens het geheim van deze pizza..
Bestrooid met fijngehakte truffel en rucola en eventueel nog wat extra ham.

Simpel te maken en heerlijk gegeten!

4C32FF2B-567F-4E4E-98EC-73C84330FCDD.jpeg

08F51047-712B-4DA2-BFF3-8AD0910BF4CE.jpeg

C93B538E-020D-49F4-B01E-F4AE7B60FDAF.jpeg

B5A2F58B-551A-475F-A88E-C654D8B09FA2.jpeg


0EC6C7CE-40B3-4587-8D81-E76D19526F65.jpeg

B3CF15E3-938C-4D70-B05D-CB9583293B45.jpeg

C872986E-6BBA-48D5-AC98-16FED280F6C1.jpeg
3C37574A-F293-4F6C-955E-CB1BB6B1C8C4.jpeg


3A40FF76-04AB-428F-B577-D02B136FCE7D.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Haha oké!! Nice pics

ziet er heerlijk uit! Welk deeg had je gekocht? Ik zoek nog een makkelijk te kopen deeg wat goed geschikt is voor Kamado pizza’s😇

ps.) extra punten voor het klassiek Italiaanse tafelkleed 👌🏼
 
Dat is nog eens een decadente pizza. Mijn dochter is ook zo dol op truffel. Zal ook eens en pizza maken met truffel.
Bedankt voor de inspiratie. top
 
Wat een prachtige truffel, dat zal goed gesmaakt hebben.
Ik ben zelf helemaal om op zelf het deeg maken, iets meer moeite, maar een wereld van verschil, ik kan het je alleen maar aanraden, zeker met zulke mooie toppings
 
Wat een prachtige truffel, dat zal goed gesmaakt hebben.
Ik ben zelf helemaal om op zelf het deeg maken, iets meer moeite, maar een wereld van verschil, ik kan het je alleen maar aanraden, zeker met zulke mooie toppings
Ja ben ik ook voorstander van! Bij mij komt het avondeten alleen meestal spontaan op, dus dan heb ik noet genoeg tijd meer.. Wat is je recept? En heb je het ook wel eens ingevroren, zodat jet het wel snel kunt gebruiken?
 
wauw ! mooi vast gelegd, zien er zeer geslaagd uit ! als je zo`n pizza maakt op de kamado, gebruik je dan ook een plate-setter of alleen de pizza-steen ?
 
Lekker lekker lekker
Prachtige pizza's geworden
Schuif maar door hoor
 
wauw ! mooi vast gelegd, zien er zeer geslaagd uit ! als je zo`n pizza maakt op de kamado, gebruik je dan ook een plate-setter of alleen de pizza-steen ?
Ik heb een DenC met 2 halve platesetters. Ik plaats mijn accessoire ring met daarop de 2 halve deflector platen. Vervolgens 4 moeren (of propjes alluminiumfolie van 1cm) en daarop leg ik de platesetter van MB die ik gebruik als pizzasteen. Wanneer je maar 1 steen gebruikt verbrand je bodem van onderen, omdat hij dan veel te heet wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Even wachten... even wachten nog... nog even wachten... Truffel! Lekker man!
 
Ja ben ik ook voorstander van! Bij mij komt het avondeten alleen meestal spontaan op, dus dan heb ik noet genoeg tijd meer.. Wat is je recept? En heb je het ook wel eens ingevroren, zodat jet het wel snel kunt gebruiken?
Voor 4 grote of 5 iets kleinere pizza's:
500 gr patentbloem
1 zakje gedroogde gist (7gr)
300ml lauw water
1 tl zout
Scheutje olijfolie, ongeveer 20ml

Ik meng het deeg altijd de avond vantevoren, ongeveer 10 min met de stand mixer met deeghaak. Dan zet ik het afgedekt in de koelkast. Met de hand kneden kan ook, als je geen zin meer hebt ben je op de helft zeg maar.
Volgende dag haal ik het een uurtje van te voren er uit en vorm er 4 of 5 balletjes van. Die laat ik even op temperatuur komen en dan vorm ik de bodem.

Door het een nachtje in de koelkast te laten rijzen krijgt het meer smaak en wordt het wat lichter verteerbaar.

Invriezen schijnt ook goed te kunnen, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
 
Ik had heel graag willen proeven, dit zijn echt schitterende pizza's geworden :love: heerlijk landelijk qua vorm en kleur en dat tafelkleedje hoort er echt bij 😁 de volgende keer ff bellen dan kom ik ook en dan neem ik gelijk een fles Chianti mee, je weet wel in zo'n rietenjasje 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan