BasBQ
Beef en Steak

Pizza kettle

Het is net dat beetje extra dat je met de pizzaring kan krijgen plus dat mensen eerder hun pizza krijgen dat is ook wat waard bij al dit Low & Slow geweld ;).
 
volgens mij zitten we met ons drieen (weer) op 1 pagina  ;)
 
Boldeagle zei:
Helemaal mee eens, maar ik praat ook over 10-15 minuten tov 4-5. al een paar keer gedaan en werkt prima. Vwb de bodem ben ik dit met je eens dit is minder maar zeker niet slecht
Het gaat er hier ook niet om dat het ook prima gaat met een 'normale' Weber in 10-12 minuten en dat dit ook goed smaakt, maar om een zo goed mogelijk en authentiek resultaat. Zoals al eerder door Noskos aangegeven kan je een steak ook garen op 100 graden en dit zal op zich ook prima smaken. Maar dit is normaal gesproken niet het resultaat en de smaak die je wilt hebben als je steak maakt.

Hetzelfde geldt voor pizza; de echte pizzaovens worden loeiheet gestookt waardoor een pizza in enkele minuten klaar is. Door de zeer grote hitte is de buitenkant lekker krokant terwijl de binnenkant luchtig blijft. Dat klinkt misschien hetzelfde als bij een pizza die op een lagere temperatuur gedurende 10 minuten is klaar gemaakt, maar de structuur en smaakbeleving tussen beide eindproducten is totaal anders.

En als je pizza op de BBQ maakt, dan doe je dit uiteraard bij voorkeur met vers (zelfgemaakt) pizzadeeg en verse ingredienten. Een vergelijking maken tussen een diepvriespizza en een verse pizza is als appels en peren vergelijken.
De diepvriespizza heeft dan wel min of meer de vorm en uiterlijk van een pizza, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Neemt niet weg dat door tijdgebrek ze soms wel eens handig zijn en ik mij heel soms hier ook schuldig aan maak :)
 
Zoals ik al zei helemaal mee eens, ben het er alleen niet mee eens dat mbv de DPR je nu ineens pizza kan maken. Dit deed ik al.  Dat dit beter gaat geloof ik ook wel

Verder geen discussie over welles nietes, of mijn gelijk willen halen. Dat is zeker niet de bedoeling !

Overigens gooi ik geen diepvriespizza op de Q. Dit vind ik een beetje vloeken.  ;D
 
Diepvriespizza op de bbq,......Ik ken mensen die daar geen moeite mee hebben, maar die behoren niet meer tot mijn vrienden ;).
BTW ik bak mijn pizza's ook zonder pizzaring met veel succes op de OTG. Maar die extra optie met grillspit maakt hem wel een hebbeding.
 
Frits zei:
Diepvriespizza op de bbq,......Ik ken mensen die daar geen moeite mee hebben, maar die behoren niet meer tot mijn vrienden ;).

LOL
 
Haha.....diepvriespizza komt bij mij ook niet op de Q. Op de Q kan je hele mooie en lekkere dingen maken, maar een diepvriespizza hoort daar zeker niet bij :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan