BasBQ
Beef en Steak

Pizza kettle

 

Rebbelralph

Vuurmaker
Berichten
96
Na het teleurstellende bericht dat ik geen DPR meer kon bestellen heb ik een kettel pizza besteld. Vandaag heb ik hem eindelijk uitgeprobeerd en wou jullie hierbij het resultaat laten zien.

6ytupedy.jpg

e5aja4u6.jpg

2u7uqyve.jpg

ataryqy3.jpg


Hij smaakte heerlijk
 
Je zult zo wel het adres krijgen, ik had het hier maar kan het even niet zo snel vinden, maar kost geloof ik voor de OTP57 ca Euro 139,00. (NL supplier/importeur)
Zelf wel de DPR hier en ook al mee gewerkt, is prima tool!
 
Lekker,

maar veel heisa om die ring ik heb er geen en maak ook pizza op mijn weber !
 
nog nooit gepost maar een pizza van 15 minuten op 225 werkt ook Emiel
 
Vond deze link voor de Kettle Pizza in een ander draadje

http://www.bbqpizza4you.nl/
 
structor zei:
Thanks,  op briketten of wel op hout?

Briketten met een stukje hout, met een normale briketten vulling kom je hiermee ruim boven de 200 graden uit. (gebruik wel een pizza steen overigens)
 
ziet er lekker uit, gefeliciteerd met je aanwinst
 
volgens mij komt weber volgend jaar ook met een piza ring  ;)
 
Hij is mooi hoor!
 
Boldeagle zei:
nog nooit gepost maar een pizza van 15 minuten op 225 werkt ook Emiel

Een steak wordt ook gaar op 100?C, maar dat is toch niet hetzelfde als boven een heet vuurtje. Zo is het ook met pizza. Op een hogere temperatuur krijg je een andere bodem.
 
Ik heb hier enkele weken geleden dezelfde ervaring opgedaan: temp in de DPR rond de 400C en in 4 minuten pizza klaar.
Het is een lust voor het oog als je meekijkt dat de rand van de pizza de "blaasjes" vormt  :)
En daarna streling voor de papillen..
 
Een dr oetker diepvroespizza gaat ook in 10 minuten, zelfde als brood in een BGE, snap het allemaal niet. Dit werkt in een "goedkope" weber net zo goed.
Misschien ben ik gek maar dit werkt prima.
 
Je bent zeker niet gek Mike  ;)  Integendeel.
En ik kan ook alleen maar spreken uit 2 ervaringen met de DPR, maar mijn gezinsleden roepen over "het verschil", met name de bodem.
Dan wel erbij vermeld dat ik voor de DPR mijn eigen pizzadeeg heb gemaakt en de family hier voorheen Dr. Oetker uit de diepvries at en dan in de Bauknecht 15 min bij 200C gestookt.
 
Het klopt dat je in een Weber ook pizza's kan maken zonder pizza ring. Het gaat zelfs redelijk snel (6-7 minuten). Probleem is echter dat iedere keer als je de Pizza er op en vanaf haalt er veel warmte verloren gaat.

Met de Pizza ring heb je dat probleem niet omdat de pizza er via de schuif aan de voorkant gewoon in en uit kan zonder warmte verlies.

Nog belangrijker is dat je de bbq veel warmer kan stoken met zelfs een blok hout. Hiermee benader je een echte pizzaoven die ook loeiheet wordt en waar pizza's in twee minuten gaar zijn.

Nou zullen er mensen zijn die zeggen: maar door dat gat en de voorkant verlies je ook warmte! En dat klopt maar die warmte zorgt ervoor dat de bovenkant van je pizza gaar wordt.
 
hier nog een paar foto's zoals ik de maiden run deed met de DPR, vlgs mij had je die paar weken geleden ook gezien Mike..
let op de temperatuur...amazing...die 309C is infrarood gemeten op de pizzasteen, bovenin is het echt de hel. zo warm en dus ook toppie om de topping te garen.

pizzamaidenrun1_zpsb38b1eba.jpg

pizzatemphigh_zpsd734f98d.jpg

pizzarun8_zpsaf910648.jpg

pizzarun3_zps869a2d5c.jpg



 
Helemaal mee eens, maar ik praat ook over 10-15 minuten tov 4-5. al een paar keer gedaan en werkt prima. Vwb de bodem ben ik dit met je eens dit is minder maar zeker niet slecht
 
Terug
Bovenaan Onderaan