Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij mij kan ik makkelijk 6 pizza’s bakken, 1,5 minuut per pizza op 375C (niet op zijn heetst).Zal de volgende keer foto’s maken. Het opwarmen duurt zeker een minuut of 30. Jij hebt toch ook een Ooni als ik mij niet vergis? Hoe rap achter elkaar kan jij doorgaan met pizza’s bakken?
Bij mij gaat het vanaf de derde pizza goed mis. Zelfs wanneer ik tussentijds zo’n 15 minuten laat opwarmen.
Ik zal ook eens naar het deeg kijken. Heb gisteren bollen bij de Makro gehaald. Hopelijk helpt dat ook al een beetje.Bij mij kan ik makkelijk 6 pizza’s bakken, 1,5 minuut per pizza op 375C (niet op zijn heetst).
Ik gebruik de gas inzet op de Ooni. Hout heb ik wel een keer gedaan maar vind ik niet makkelijk werken, je bent namelijk veel tijd kwijt door er steeds hout op te gooien.
Wat je kan doen is een aantal kokos briketten in de mand te doen en daarbovenop steeds hout toevoegen. Dan heb je een constante hitte van de briketten en de extra hitte van het hout.
Let op de pizza bodem moet echt dun zijn en ook het beleg. Less is more
Let op de pizza bodem moet echt dun zijn en ook het beleg. Less is more
Waarom is dat nodig? Ik begrijp het zover dat anders je deeg niet gaar is en je topping wel. Maar stel je wilt een Amerikaanse pizza met dikke bodem, dan kun je toch ook voor een lagere temperatuur kiezen?Let op de pizza bodem moet echt dun zijn en ook het beleg. Less is more
Ook goede morgen Remco.langere temperatuur
Goedemorgen Sander ,Ook goede morgen Remco.
Het is een samenspel tussen tijd en temperatuur.
Snelle pizza's, die 60-90 seconden dingen zullen zoals Frits zegt dun moetrn zijn. Ander krijgt het deeg niet genoeg tijd om te garen.
Een dikkere Amerikaanse variant bak je langer op lagere temperatuur. Die zal je nooit in 60-90 seconden klaar hebben.
Nee hoor, zeker niet.dat waren waarschijnlijk turken die pizzas aan het bakken waren.
Napolitaanse pizza is nochtans 60-90seconden en 450/500°C.
Natuurlijk kan je op lagere temperatuur een dikkere bodem met meer beleg heerlijk klaar maken.Waarom is dat nodig? Ik begrijp het zover dat anders je deeg niet gaar is en je topping wel. Maar stel je wilt een Amerikaanse pizza met dikke bodem, dan kun je toch ook voor een lagere temperatuur kiezen?
Ik heb zelf geen pizzaoven, is puur uit interesse dat ik dit vraag.
Zelf gebruik ik een normale oven in combinatie met pizzasteen op 300 graden. Ongeveer 8 minuten en dat gaat ook goed.
Snap ik, mijn vraag was puur informatief.Natuurlijk kan je op lagere temperatuur een dikkere bodem met meer beleg heerlijk klaar maken.
Maar als je bij de originele vraag kijkt zie ik geen foto’s van de gemaakte pizza dus mijn antwoord slaat op dunne pizza’s op hoge temperatuur. Voor mij moet iedereen doen wat hij lekker en fijn vindt.
Helemaal mee eens. Ik vraag me af of ik de 450 graden haal maar snel gaat het in ieder geval wel.Alle pizza’s zijn heerlijk, of ze nu op 180c, 300 of 450 Celsius gemaakt worden. Maar die op 450c en dan klaar in anderhalve minuut is toch echt geweldig.
Dat heeft te maken met de korte bereidingswijze en dat je snel veel mensen te eten kan geven.
Volgens mij zijn er vele andere zaken die je kan verbeteren al vorens je het verschil tussen pizza oven en gewone oven gaat merken.