BasBQ
Beef en Steak

Pizza duurt lang met Uuni 2

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
Hi allemaal,

Vraagje vanuit mijn kant waar ik al wat langer tegenaan loop. Vandaag weer pizza’s gebakken op een Uuni 2 waar een pizzasteen in ligt. De eerste pizza is in no-time klaar. Daarna snijden we de pizza in stukken, eten we wat en leg ik de tweede erop. Dit duurt al iets langer ondanks dat er voldoende brandstof in zit. Nadat de tweede pizza klaar is zit er zeker 15 minuten tussen voordat ik de derde erin schuif. Brandstof blijft netjes op peil en ik laat hem lekker fikken. Bij de derde pizza duurt het zo’n 8/10 minuten voordat die klaar is. Dat vind ik vrij lang.
Het zijn vierkante pizza’s van zo’n 20x20 cm. Is de steen dan gewoon niet warm genoeg? Want ik lees verhalen dat mensen aan de lopende band bakken. Dat gaat mij never nooit lukken.
 
Ik heb zelf geen ervaring met pizza bakken.
Maar inzakken van temperatuur komt misschien door te dik belegde pizza's.
 
Ik heb zelf geen ervaring met pizza bakken.
Maar inzakken van temperatuur komt misschien door te dik belegde pizza's.
We hebben weer een nieuw dieptepunt bereikt. Op het moment van schrijven ligt die er al vijf minuten in en het deeg ziet er verre van gaar uit.

Qua toppings houden we het vrij simpel met een klein beetje kaas en wat groente.
 
Als het de steen moest zijn, heb je geen thermometer waarmee je de temp van de steen kan meten bv voor de 1ste pizza, na de 2de, na de 3de ?
Dan weet je toch al of het daar aan ligt of niet.
 
Nee, die thermometer heb ik helaas niet. Zojuist 20 minuten bezig geweest met een pizza😂
 
Sluit je ook het deurtje/schotje na de 1e pizza? steen koelt inderdaad namelijk af. Ben het eens met Roland heb je geen thermometer, waarmee je de steen temperatuur kan meten? Steen temperatuur vanaf 350C is goed om weer een pizza te gaan bakken (400C is beter)