BasBQ
Beef en Steak

Pig wings

 

Harriedv

Vuurmaker
Berichten
99
Gister voor het eerst pig wings gemaakt. In grote lijnen de recepten van Noskos en Jord Althuizen gecombineerd. Rubben met Noskos’ pulled pork mix.

39D066C0-D63F-4D53-868F-4CDE9581750D.jpeg
3 uur roken op 110 graden, elk half uur sprayen met een mix van appelsap, appelciderazijn en Bowmore black rock.

Daarna inpakken in folie met een papje van boter, honing en bruine suiker.
51DFCE9E-C4C9-4685-B69B-FDA9842D885F.jpeg


Na 1 uur weer uitpakken en nog 45 minuten afgrillen en om het kwartier lakken met een mix van bbq-saus, honing, Bowmore en chipotle saus.





EA7AB3D3-A440-4FFF-BC05-7C79B8967D41.jpeg
40C3A821-96BB-4773-8AEF-644A3B733920.jpeg


Volgens iedereen bijzonder goed gelukt, soort sparerib maar dan met meer vlees per botje :)
 
Dat ziet er erg lekker uit! Komt op de maak-lijst….
 
Die zien er erg goed uit ja!

gaat op op de lijst. 😋
 
Zo'n post lezen wanneer je nog niet ontbeten hebt .... het water loopt me in de mond.
Dit ook maar eens toevoegen aan de to-Q lijst.
 
Ziet er echt goed uit
 
Ziet er heerlijk uit. Gaat op de to Q lijst
 
ziet er goed uit, heerlijk!(y) Ik ben wel benieuwd hoe mals je vlees is geworden. ik heb zelf laatst ook pigwings gemaakt maar bij mij waren ze helaas erg droog geworden (mogelijk doordat ik ze 3 uur heb laten roken zonder te sprayen?)
 
Zeker niet droog, het was het betere slurpwerk :)
Ik weet niet of het (alleen) door het sprayen komt, de oerhammetjes waren zelf ook erg mooi moet ik zeggen, goede kwaliteit (BBQuality).
 
Ziet er goed uit! Geweldig lekker omdat er wat meer vlees omzit.

@Kalekolen ik herken dit wel. Over het algemeen is het toch wat magerder vlees dan spareribs dus zeker als je de oerhammetjes iets te lang op de bbq laat liggen, drogen ze wat sneller uit. In dat opzicht zijn spareribs toch iets meer vergevingsgezind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan