Thijs zei:Weet het niet zeker, maar van PC ventilatortjes weet ik dat ze wat moeite hebben om te starten onder de 5 volt. Tegenwoordig zie je daarom in de PC's vaak PWM fannetjes.
Beetje trial and error met het zoeken naar een geschikte fan ben ik bang.
Mooie gebouwd trouwens ! Het idee van de ringleiding heb ik stiekem al opgeslagen B-)
Ik wil nog proberen om de 12V kant van de adapter te gaan schakelen. Op dit moment wordt de adapter zelf steeds aan en uit geschakeld. Misschien helpt dat nog. Het waren beiden trouwens 12V adapters. Maakte geen verschil.
Nu moest ik steeds de fan in de gaten houden en voorheen de temperatuur. Dat is nog niet helemaal de bedoeling
Maar ze waren weer erg lekker!!
Zolang de fan het dus deed, werkte het perfect! Temperatuur bleef echt verrassend mooi constant. Zag maar enkele keren 1 ? 2 graden verschil. Erg netjes. Dat deed ik met de hand vele malen slechter.
Voordat ik begon heb ik nog wel een keer zoveel gaatjes erbij geboord in de koperen buis. Vond de eerste opzet toch wat te weinig lijken.
Zodra de deksel er af moest liep de temp daarna wel +/- 10grC omhoog maar zakte vervolgens ook weer vlot naar de ingestelde temp. Prima dus.
Goed nu eens kijken of ik de fan goed draaiend krijg.