Beef en Steak

Picanha

compusmurf

Sprokkelaar
Vandaag weer eens tijd om wat lekkers te maken, en het wordt Picanha. Heb een mooi stukje van ongeveer 1300 gram uit de vriezer gehaald, 100d dry-aged grain-fed.

De picanha heb ik 2,5 dag geleden uit de vriezer gehaald en langzaam in de koelkast laten ontdooien.

IMG_2499_zps6pyc9xvq.jpg

IMG_2501_zpsckuj1zqs.jpg

Even mooi schoongemaakt aan de onderkant:

IMG_2502_zpsdkf3tviu.jpg

Afgekeken van het Picanha steaks recept van de bbq-helden de Picadillo rub van Jonnie Boer gebruikt. Deze is erg lekker weet ik van de vorige Picanha.

IMG_2505_zpsrzcwoief.jpg

En toen was het tijd om te grillen. BGE op 150 graden en langzaam garen maar. Heb whiskey woodchips gebruikt om hem lekker te roken.

IMG_2506_zpspwvooldz.jpg

Na een uurtje een temp van 45 graden gehaald, dus tijd om hem even goed af te grillen:

IMG_2508_zpszc2fecup.jpg

Daarna even lekker 10 minuten rusten en we kunnen aantasten.

IMG_2509_zpsnvshoa2g.jpg

Helaas geen foto's meer na het aansnijden maar hij was qua garing echt perfect. Mooi roze en lekke sappig.

De vorige had ik op 180 graden gegrild en daar was de vetkap veel mooier geslonken dan bij deze dus toch nog eens nadenken op welke temp ik de volgende ga doen.

Lekker hoor. Ik doe hem altijd zonder rub, maar ben nu wel erg benieuwd. Gewoon in de supermarkt te halen?

Lekker hoor!

Btw, even compleet wat anders :>.. volgens mij hebben wij dezelfde, of vergelijkbare snijkplanken. Maar, heb je jouw plank wel eens ingeolied?

Die rub kun je bij de meeste supermarkten wel krijgen. Haal het altijd bij de welbekende blauwe supermarkt. Is trouwens ook lekker door een burgertje.

ziet er lekker uit hoor! ik vind zelf alleen zout en peper genoeg voor de Picanha ipv een rub. Maar wellicht doe ik hem toch ook een keer met rub

Mooi stuk Picanha en ook een mooie run

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Blijft een lekker stukkie vlees, en altijd een spektakel.

Nice

Picanha is altijd super

Terug
Bovenaan Onderaan