BasBQ
Beef en Steak

Picanha van het spit

Het rijgen is nog een dingetje want de spies prikt niet heel makkelijk door de vetkap heen en je wil ook niet dat de spies door je hand schiet. Met beleid te werk gaan dus!
Ik rijg het op dezelfde manier aan het spit. Om het rijgen wat makkelijker maken, gebruik ik een schoon boortje en boormachine. Effe voorboren dus. Het spit gaat er dan zo door heen ! Anders is er af en toe echt geen doorkomen aan en moet je inderdaad oppassen dat je geen taferelen krijgt zoals bij het schillen van een avocado ! 👍
 
Ik rijg het op dezelfde manier aan het spit. Om het rijgen wat makkelijker maken, gebruik ik een schoon boortje en boormachine. Effe voorboren dus. Het spit gaat er dan zo door heen ! Anders is er af en toe echt geen doorkomen aan en moet je inderdaad oppassen dat je geen taferelen krijgt zoals bij het schillen van een avocado ! 👍
Ah, goede tip! Deze viel me nog enigszins mee, maar bij een stevigere vetkap is boren wel een optie inderdaad. Tnx!
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Wat een heerlijke en kleurrijke plaatjes. Dat moet smullen geweest zijn.
 
Fantastisch... mooie kleuren ook. Hier krijg ik persoonlijk wel de Lente Kriebels van!
 
Dit is de limit! Ik hou het niet meer, wil nu ook graag een rotisserie! wat een prachtig gerecht zeg. :love: (y)🐮
 
Mooi man, die ga ik vanmiddag ook maken. Twijfelde nog over de methode, maar nu weet ik het zeker.
 
Nog een vraagje.

De kamado heb ik intussen laten oplopen naar zo'n 180 graden. Na een klein uur zat ie al tegen de 48 graden aan.
Dit lijkt mij zo lang? Was je temperatuur niet lager of een heel klein uurtje?
 
Nog een vraagje.


Dit lijkt mij zo lang? Was je temperatuur niet lager of een heel klein uurtje?
Nee, het duurde denk ik een minuut of 45-50. Grootste deel van het spit hing boven het hitteschild. Boven de hete kolen was het inderdaad wel sneller gegaan.
 
Compliment, mooie manier van een picanha roosteren. De werk wijze met een halve bakingstone is er 1 om te onthouden. (y)
 
Laatst bewerkt:
Nee, het duurde denk ik een minuut of 45-50. Grootste deel van het spit hing boven het hitteschild. Boven de hete kolen was het inderdaad wel sneller gegaan.
Ik had gisteren ook picanha spiezen van het spit. 4cm dik gesneden.
Wel 1 kant boven de kolen. 20 min op 170 graden.

En 20 minuten was eigenlijk al veel te lang.

Zou dat hitteschild zoveel schelen?

20210417_182536.jpg
 
Ik had gisteren ook picanha spiezen van het spit. 4cm dik gesneden.
Wel 1 kant boven de kolen. 20 min op 170 graden.

En 20 minuten was eigenlijk al veel te lang.

Zou dat hitteschild zoveel schelen?

Bekijk bijlage 19832
Hmm ja, ik denk het dan wel. De steaks die ik gesneden had waren ook wel wat dikker dan op jouw foto. Kan misschien ook nog liggen aan de hoogte waarop de spiesen/spit gehangen hebben. Moeilijk om echt één op één te vergelijken... Wel lekker gegeten? :)
 
Ah, goede tip! Deze viel me nog enigszins mee, maar bij een stevigere vetkap is boren wel een optie inderdaad. Tnx!

Ik gebruik gewoon een uitbeenmes om een gaatje door de vetkap te prikken. Als je dat aan weerszijden doet prik je hem er lachend op.

Hier zijn ze ook gek van de spitversie


Gr. Mike
 
Mooie reportage en prachtige foto's!, Leuke reacties ook en weer goede tips, die boormachine ga ik noteren!
Thanks voor het delen! 🔥 (y)
 
Ik gebruik gewoon een uitbeenmes om een gaatje door de vetkap te prikken. Als je dat aan weerszijden doet prik je hem er lachend op.

Hier zijn ze ook gek van de spitversie


Gr. Mike
Tja dit moet ook kunnen toch, hij gaat er bij mij zondag op, met spit, even wachten nog dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan